If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
tror jag ska byta avatar. efter 6 månader i indonesien, malaysia, thailand, nepal, indien och ingen rakning DÅ hade jag ett skägg. Då ska ni få se om jag hittar bilden =)
Jag är nyfiken på hur Jan holmgren och hans gäng bar sig åt när de skulle frakta fisken till sverige. Fick de ta med sig hur mycket de ville? Är det bara att importera eller måste gå tillväga på något speciellt vis?
citat:Han tillkom sent, efter att programmet till Ciklidbladet gjordes.
Det fina med internet att det är lätt och snabbt att ändra info.
för att nå ut till sina medlemmar[]
Dom som kanske bara ska besöka typ en dag (gäller inte mig), kanske vill veta vilka som föreläser...
Var i programet har dom tryckt in honom, eller har det försvunnit någon?
Fråga till Ad: Hur var det med cyathopharynx cf. furcifer "Ruziba", av någon nån gång fick jag höra att folk inom vetenskapen var oeniga om vart den skulle placeras, furcifer eller foae?
Eftersom den i din bok "Tanganyikacichlids in their natural habitat från 1997 står som Cyathopharynx cf. furcifer är jag lite osäker. När jag tittar på mina djur här hemma ser de ibaland ut att vara en helt vanlig furcifer om man tittar på kroppens färg. Däremot bukfenorna har ett annorlunda mönster än det som jag sett på dina andra bilder på t.ex. c.furcifer isanga och de bilderna i "furciferkollaget" i boken som jag nämnt ovan.
Jag hoppas att du har något svar på denna fråga, även om det är ett snabbt svar, t.ex. "det är en furcifer", eller om det är ett mer komplicerat svar.
Laif DeMason: Eftersom Pseudotropheus demasoni blivit uppkallad efter ditt namn är det väl läge att ställa denna fråga till dig. Hur ser variationen ut på demasoni, de djur jag har har jag antagit vara ps. demasoni "pombo" eftersom det är den vanliga varianten här i Sverige. Mina djur är däremot inte så kolsvarta som jag sett att många andras är, de har raka och fina band men färgar inte kolsvart hela tiden. Den enda i min grupp som gör det är min hanne, och han hade även samma kolsvarta färgning när han var utmobbad av den då dominante hannen (som även som dominant var ganska blek i jämförelse). Jag har sett hos flera vänner att deras djur är kolsvarta hela tiden och inte är bleka så som mina. Eftersom jag antager att du odlat en del Demasoni sen de upptäcktes undrar jag om det är en naturlig variation i "pombo" pupulationen eller om det möjligtvis kan vara så att jag fått tag i en annan variant?
Där fick du två frågor micke, nu har du lite att översätta
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
Det fina med internet att det är lätt och snabbt att ändra info.
för att nå ut till sina medlemmar[]
Dom som kanske bara ska besöka typ en dag (gäller inte mig), kanske vill veta vilka som föreläser...
Var i programet har dom tryckt in honom, eller har det försvunnit någon?
Det senaste budet är att han kommer att hjälpa Alf Ole med hans föredrag, och eventuellt visa film under lördagkvällens middag.
Personligen är jag inne på en del frågeställningar som även bmwpower funderar över. Det gäller situationen i sjöar och floder där cikliderna lever. Vad har förändrats, och på vilket sätt, under de senaste åren? Hur ser det ut inför framtiden? Skulle även vara kul att höra om det finns synpunkter på hur, om och i så fall på vilket sätt föreningar som tex NCS kan bidra.
/Mikael Mayer
Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.
citat:Ursprungligen skickat av Robin
Förövrigt odlar jag skägget till stämman, så att folk känner igen mig.
Kallar du det där skägg?
Jag var bara tvungen!
Man brukar ju säga att bilder säger mer än tusen ord.. men tyvärr inte denna.. Den är gammal (2004) och du kommer garanterat känna igen mig... på skägget.
Kommentar