har en fråga , när kan man stoppa i yngel i karet med dom andra fiskarna hur stora ska dom vara dom andra fiskarna är allt från 4-5 cm till 12 cm ? vill j u inte bli av med mina första yngel .
Yngel
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
-
försök att komma på vad det är för fiskar det är ett + att veta!.
mvh: tomKommentar
-
jag har 6 st labidochromis caeruleus, 2 st labeotropheus trewavasae, 2 st copadichromis borleyi 2 st cynotilapia afra 2 st eureka aulonocara och så 2 st som liknar Copadichromis mbenji( men svårt att säga många fiskar är gul och blåa. ynglen är från dom sisst nämda.johanKommentar
-
till å med Black molly o gyppsar kan äta stora ungel å dom är ju snälla. så jag skulle vänta tills dom är ett par cm för att vara på säkra sidan. jag chansade med minna Guldsömciklid yngel o lade ner dom med flick vännens mollysar visst dom var ungefär 5mm, halva kullen gick åt..Lycka tillKommentar
-
Om det t ex är Mbunas, borde du ha en kull på ca 10-20 stycken. Vänta till de vuxit lite. Uppskatta om de större kan få in dem i munnen utan problem. Om du är osäker, kan du t ex prova att slänga i de 2-4 största. Om dessa klarar sig, då vet du!
Har själv tvingats riskera livet på Palettyngel 2 gånger (ena gången med Kongotetror, andra med större Paletter). De klarade sig båda gångerna
Kommentar
-
-
Kommentar