If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vet inte riktigt..var inte där hela tiden....men det var säkert en del..men mest gyppy platy och speciellt skalarer..i och för sig en del tanganyika så det var ju bra....men annars inte särskillt mycket att ha om man inte är inne på sällskapsfisk....Lite tråkigt...Vore kul om någon annan ciklidklubb hade auktion lite närmare mig typ Stockholm...
Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.
Göteborg är aldrig långt bort vet du la! Tre timmar på tåget är väl ingenting för att köpa fin fisk. Mpimbwe (Andreas från Karlstad) brukar bila ner för auktionerna i HOCKEYSTADEN Göteborg. Det är många andra som kommer från platser lite längre bort också.
På söndagar är även många akvariebutiker runt Göteborg öppna, så om du inte varit på Nol Ciklidhobby eller på Ciklidleken i Lerum är det ett utmärkt tillfälle att köra en helhelg med ciklider! Om du vant dig vid ciklidpriserna i Stockholm kommer du nog också se att du snabbt tjänar in tågbiljetten med lite inköp från Göteborgs butiker och vår auktion.
Det kommer säkert att bli bortåt 180-200 utrop på vår auktion den 7/5 och nu har jag hört lite rykten om vad som kan komma att dyka upp. Det kommer finnas nått för alla smaker, men här är lite smakprov om vad jag hört:
Lite malawi:
Mylochromis melanonotus
Dimidochromis compressiceps
Protomelas taeniolatus "fire blue"
Protomelas taeniolatus "hinderi"
Mbunayngel
Ett par lethrinops
Diskus:
3 st Marlboro Red diskus ca 5-6 cm
3 st Blu Diamond¨ca 5-6 cm
6 st Cobolt ca 5-6 cm
1 Blue Diamond hona 15 cm
ev också några vuxna pidgeon
Foder etc:
Artemiaägg 450 gram
Malawifoder
5 kg djupfryst artemia
Fiskmat
TetraPhyll
Tetramin PRO
Minst en fet rot
Prylar:
Am-top innefilter oxå, får se hur det blir med dem....
2 st 54l akvarium med heltäckande ljusramper
HQ armatur+lampor, 4st (1st 125W dom andra 80W)
Mer fiskar:
2 st A. cacatuoides
otaliga guppys, gamla stammen (ej endlers, utan vildformen)
massor med "skäckiga" mollys(mest honor), yngel och fullvuxna
Lite växter kommer med:
Jättevallisneria
Vallisneria tiger
Vallisneria rak
Sagitaria SP.
cabomba
MASSOR med spikblad!
Hoya SP. (carnosa)
Som sagt, detta är bara lite smakprov och vi kan inte garantera att säljarna dyker upp med utlovade grejer heller. Ta hemskt gärna med egna grejer. Passa på att rensa ut lite!! Inlämning 10:30-11:30. Auktionen börjar 12:00.
För dig som är sugen på frontosor kan det vara värt att besöka auktionen för det ryktas om att det kommer komma en del sånna. Nån mer som har nått att lägga till?
Låter som om ni kommer att få en riktig höjdardag om nu alla utlovade utrop kommer att finnas. Önskar både GCG och alla hugade spekulanter lycka till .
Svårt att säga. Det mesta som kommer in är ju ändå från folk som bara tar med, lite spontant sådär.
Nu när auktionen börjar närma sig och när folk har lite bättre koll på vad de har i sina kar, hyllor och källarförråd vill vi gärna uppmana alla som kommer till auktionen att ta med fiskar eller andra akvarierelaterade prylar man vill bli av med. Det är absolut inget krav, men det är kul om man tittar genom hemma och försöker bidra med något så att det blir många olika typer av utrop. Det gör auktionen roligare.
Vad kan man då ta med?
Här finns inga restriktioner egentligen, bara det är akvarierelaterat. Exempel kan vara mbunayngel, diskus, guppy, SA, CA, akvarium och akvariepaket, ljusramper, rötter, sten, grus och luftpumpar. Eller varför inte ta med lite växter, artemiaägg, foder, algmagneter, mediciner eller vattentester. Vi auktionerar allt tänkbart!
Du har lyckats få mig att tända till på idén att fara tvärs över Sverige, till solsidan med hög årsmedelnederbörd. Det lutar lite åt att jag far. Åker jag så kanske jag tar med änkan efter en numera avsomnad, men så länge han levde, iögonenfallande hanne av arten Protomelas fenestratus "Steveni Eastern".
Problemet är att då måste jag fara fort för jag har ingen syrgas. För det suger också att göra strandhugg på vägen. Men om hon fick ett nytt hem är det nästan mödan värd för hon hann visa upp eminenta yngelvårdande egenskaper innan hannen dog av stress (arten är ju känd för att vara vek, men inte hon). Den honan kan man hålla i fenan när strömmarna blir farliga.
Kommentar