Akvarieauktion 7/5 - Göteborgs Ciklidgrupp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 1159

Nja, jag vågade inte chansa, så jag åkte ut till Kent istället. Det blev 17 st hos honom i och med 30% på allt blev det inte så farligt dyrt ändå!
    // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Marie J
      Användare
      • February 2005
      • 33

Jag måste bara dyka in och tacka för en välorganiserad auktion. Det var inga fyndpriser... det var rena rama rövarpriserna. Man kunde nästan tro att jag snott firrarna. Jag hade sparat en rejäl slant till auktionen men plånboken var nästa lika välfylld när jag åkte där ifrån. Ändå hade jag en låda och en påse full med vackra firrar.

Några priser från lotteriet fick jag med. Det var kanon att vi fick en utropslista. Jag hoppas det är något ni kommer att fortsätta med. Ser fram emot nästa auktion.

Tack till er alla för den kanon bra auktionen!
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Vi kommer naturligtvis att bli ännu bättre till nästa auktion, både vad gäller planering och organisering. Två "registrerings-stationer" kommer att finnas då det blev en aaaning stressigt emellanåt.

Prisbilden på auktionerna är lite kul att se, för fisk som vart billig i början av auktionen kan bli dyrare ju längre auktionen gått

För dem som är intresserade kommer vi snart att publicera utropslistan med samtliga försäljningspriser på www.gcg.se .
        Tony Englund

Kommentar

• Hasse_H
          Användare
          • April 2002
          • 1081

En något bättre samordning mellan registrering av utrop och utbetalning av ersättning efterlyses till nästa gång.

Kommentar

• Guy_P
            Användare
            • April 2002
            • 301

Ett annat förslag är två auktionsutropare som byter av varandra. Stackars Victor var mycket hes i slutet av auktionen.

Guy
            Guy

Kommentar

• Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

Det brukar vara Perry som sköter utropen själv, men då han fick förhinder och inte kunde komma ställde Viktor upp med kort varsel (starkt jobbat!) och fixade det själv. Förmodligen blir de just de två som tar sig an uppgiften nästa gång.

Alla era synpunkter är vi väldigt tacksamma för, så fyll gärna på så att vi till slut blir helt felfria!
              Tony Englund

Kommentar

• Marie J
                Användare
                • February 2005
                • 33

citat:Ursprungligen skickat av Tony

Vi kommer naturligtvis att bli ännu bättre till nästa auktion, både vad gäller planering och organisering. Två "registrerings-stationer" kommer att finnas då det blev en aaaning stressigt emellanåt.

Prisbilden på auktionerna är lite kul att se, för fisk som vart billig i början av auktionen kan bli dyrare ju längre auktionen gått

För dem som är intresserade kommer vi snart att publicera utropslistan med samtliga försäljningspriser på www.gcg.se .
                Jag har väntat på listan men hittar ingen... Eller har ni gömt den?
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

Det är inte omöjligt att vi har. Jag skall påminna Tony när han kommer hem från Hellas.
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• malplacerad
                    Användare
                    • May 2005
                    • 877

Jag har en transportfråga:
                    Jag bor i västerås men skulle inte ha något emot att åka till glada göteborg för att träffa folk och kanske fynda lite på nästa auktion.

Klarar ett eventuellt inköpt fiskbestånd av en 50 mils transport i en gammal saab? =)
                    ||||

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10777

Frågan är väl snarare om Saaben klarar resan...*asg*

Ta med dig hinkar att flytta över fiskarna till om det är så att det tar lång stund. Då klarar de resan säkert om det nu inte är alldeles för varmt i bilen vill säga. Jag brukar ha hink med ca 3L vatten, hålad plastpåse som huv och som jag tejpar maskeringstejp runt. Funkar skitbra och inga fiskar har dött för mig när jag gjort på det sättet. Längsta resan var nog 30 mil...

Kommentar

• malplacerad
                        Användare
                        • May 2005
                        • 877

citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson

Frågan är väl snarare om Saaben klarar resan...*asg*

Ta med dig hinkar att flytta över fiskarna till om det är så att det tar lång stund. Då klarar de resan säkert om det nu inte är alldeles för varmt i bilen vill säga. Jag brukar ha hink med ca 3L vatten, hålad plastpåse som huv och som jag tejpar maskeringstejp runt. Funkar skitbra och inga fiskar har dött för mig när jag gjort på det sättet. Längsta resan var nog 30 mil...
                        Haha, jag får lämna in bilen på service innan jag åker

Jag har iof plastbackar med lock från IKEA hemma, rymmer c:a 20 liter, om man borrar hål i locken så kan man kanske använda dem?

När kommer nästa auktion anordnas förresten?
                        ||||

Kommentar

• Christian Alfredsson
                          NCS Medlem

• April 2002
                          • 4184

Jag klarade alla fiskar utom 1. Har iofs bara 3 mil från auktionen. Tror att anledningen var att det var för kalt i påsarna.

Jag hade med mig en frigolitkartong och la påsarna i direkt. Räckte inte riktigt ända fram. Kanske är svårt att begära att lokalen ska värmas upp till 25 grader innan. Under själva auktionen brukar det dock hetta till.

Syrgas finns där så man kan packa om dem.
                          Christian Alfredsson
                          http://www.zoopet.com
                          http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• PsyM
                            Användare
                            • March 2004
                            • 460

citat:Klarar ett eventuellt inköpt fiskbestånd av en 50 mils transport i en gammal saab? =)
                            Det ska inte var något problem! jag har kört fisk från stockholm - Malmö (60mil) och Göteborg - Malmö (30mil)ett par ggr (oxå med gammal saab) och jag har inte haft något dödsfall. fisken har då packats: 1 fisk per påse och så har jag haft dem i frigolitlåda.
                            Min Zoon
                            Mitt 900 liters

Kommentar

• Alexander Ylipää
                              Användare
                              • October 2003
                              • 3613

Avis blir man allt när man hör hur fint ni anordnar dessa auktioner. Hojta till så fort ni vet när nästa auktion är, kanske man kan ta en snålbiljett ner till gbg.
                              Mvh Alex

Kommentar

• Zaphi
                                NCS Medlem
                                • July 2002
                                • 5395

Det kommer förhoppningsvis bli en i höst, men vi utlovar ingenting. Vi har inte haft vårt styrelsemöte ännu så inga beslut har ännu fattats. Jag hör av mig så fort jag vet. Det är kul att det finns ett stort intresse!
                                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

Arbetssätt...