If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
t5 är den nya standarden som är på väg med smalare och starkare rör. Väldigt vanligt i alla nybggda/nyrenoverade kontor.
blir mer och mer populära hos folk som håller på med växter (ja vanliga då) saltvattensfolket gillar dom tydligen också, hur det är med växtakvaristerna vet jag inte riktigt.
Det har iaf börjat komma t5 växtrör för "vanliga" växter så utvecklingen går fram. Själv varit sugen men priset var lite för högt så har bara kört med vanliga lågenergi rör (som funkar aldeles utmärkt det också, å då snackar jag inte akvarium utan "vanliga" växter)
OK, då vet jag lite mer men nya frågor poppar då istället upp.
Är det lämpligt att använda sådana här lampor i ett ciklidakvarie? Om inte vilken anser ni är det bästa om man vill ha fram fina färger hos fiskarna?
En liten fråga......från en som undrar; HUR i herrans namn kan man betala SÅ extrem mycket MER pengar för ingenting???? Skillnanden är väl egentligen att lysrören är ebergisnålare, smalare osv osv ????
Är jag helt ute och reser?????? Armaturen är svindyr och rören likaså....så hur mycket tjänar man egentligen????
Att rören har en viss färgtemperatur - finns att få som vanliga rör!
Dagsljusrör dvs 5.500K är inge konstigheter (måste funka perfekt för växter), bra ljus för karet och MAN blir pigga av det....förklara gärna vad skillnaden är, för jag får inte in det i min trånga skalle!
Deathdealer
"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
GoSatta; *asg*...BRA svar!!!!!!
Då var det som jag tänkte......*ler*
Vänligen Deathdealer
"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
Beror ju så klart på vad du är ute efter. Tror inte många fiskar skulle bry sig handlar nog mer om växter då. (dom flesta fiskarna lever ju rellativt mörkt)
Kommentar