Hej på er.
Jag har ett akvarium med måtten 1650x650x650 och i det har jag ett
par Parachromis managuensis(lekpar på ca 15cm) och en
Panaque nigrolineatus(L027).
Tyvärr så åt dom upp äggen efter ca 36 timmar och efter det har dom inte lekt tyvärr...
jag ett filter som jag inte har en aning vad det är för nått,till saken så tycker jag inte att det räcker alls,vilket filter
bör man ha till ett CA- ciklid akvarium?(Hade tänkt utöka beståndet av ciklider i karet men jag vet inte med vad,några tips?)
Mina ciklider gräver som dödgrävare i vilda-western,så växter är tyvärr uteslutet.
Växter ser jag som nästan oumbärliga som algbortagare och "filter" om dom får
dom rätta förhållanden,vad finns det för substitut till växter?
Min L027 är fantastisk vad gällande algbortagning,men betyder det att man måste ha ett algätarmonster för att bli kvitt eländet?
Jag byter vatten ungefär var 14:e dag och då byter jag 30%,är det
nog? (Jag tror det men man blir fan inte dum av att fråga )
Det var väl det jag ville fråga om,mer dyker säkert upp sen men tack på förhand!
Jag har ett akvarium med måtten 1650x650x650 och i det har jag ett
par Parachromis managuensis(lekpar på ca 15cm) och en
Panaque nigrolineatus(L027).
Tyvärr så åt dom upp äggen efter ca 36 timmar och efter det har dom inte lekt tyvärr...
jag ett filter som jag inte har en aning vad det är för nått,till saken så tycker jag inte att det räcker alls,vilket filter
bör man ha till ett CA- ciklid akvarium?(Hade tänkt utöka beståndet av ciklider i karet men jag vet inte med vad,några tips?)
Mina ciklider gräver som dödgrävare i vilda-western,så växter är tyvärr uteslutet.
Växter ser jag som nästan oumbärliga som algbortagare och "filter" om dom får
dom rätta förhållanden,vad finns det för substitut till växter?
Min L027 är fantastisk vad gällande algbortagning,men betyder det att man måste ha ett algätarmonster för att bli kvitt eländet?
Jag byter vatten ungefär var 14:e dag och då byter jag 30%,är det
nog? (Jag tror det men man blir fan inte dum av att fråga )
Det var väl det jag ville fråga om,mer dyker säkert upp sen men tack på förhand!
Kommentar