citat:Jag har själv upplevt de princessor jag haft som ganska mesiga tills den dag de leker så jag skulle inte ha en bufflig leleupi bland dem i ett så litet akvarium.
Prinsess akvarium.
Kollaps
X
-
Med vänliga hälsningar
Ola -
Ola: Tror du det går att hålla dem tillsammans i ett 112-liters då?
Kommentar
-
Pulcher ska vara aggressivare än brichardi förresten, sa välj brichardi eftersom ditt akvarium egentligen är för litet och du kommer att tvingas att ta bort prinsessor vartefter de växer upp. Personligen skulle jag rekomendera dig att bara ha brichardi även om det du föreslår troligen går relativt eller till och med mycket bra.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag skulle inreda med ett stort stenröse upp till ytan i ena hörnet och ett mindre i andra hörnet. I mitten skulle jag ha 50 snäckskal. Jag skulle plantera smalbladig valisneria, inte jättevalisneria.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
citat:Min erfarenhet är att pulcherprinsessor spöar leleupi, inte tvärtom (vilket som sagt finns beskrivet i CB).
Jag tror nog det kan vara lite skillnad olika individer emellan, samt att storleken spelar stor roll och vem som etablerade sitt ett revir först.
Bästa sättet enligt mig är att om man provar sig fram brukar det bli bra till sist./Ted
750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8Kommentar
Kommentar