Hur skall Diskus Quick lukta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gustavwallmark

    Hur skall Diskus Quick lukta?

    Hej

    Kom precis hem ifrån en skidresa på en vecka och under tiden mataden en kompis mina fiskar. Maten tog slut och nu när jag öppnade min nästa karta med fryst foder luktade den lite illa.

    När jag tänker efter har jag för mig att detta frysta foder inte har någon lukt!

    Jag öppnade en till karta och den luktade också.

    Lukten är lite söt, som om maten är lite rutten.

    Kartan bär också uppenbara spår av att ha varit tinad (den är inte platt, utan bucklig).

    Jag har rätt långt till affären, så kan någon berätta hur Diskus Quick skall lukta, om den nu har någon lukt?

    Tacksam för snabba svar, min fiskar väntar på mat... ; - )
  • Belgarath
    Användare
    • February 2005
    • 584

    #2
    Har ingen aning om DiscusQuick luktar eller ser ut eller något överhuvudtaget..MEN anser att om du som använder det "dagligen" till dina fiskar tycker att det är något lurt med maten så ANVÄND DEN INTE!!! Låt då hellre fiskarna vara utan tills imorgon och fixa ny fräsch mat till dom då istället.

    Kommentar

    • Orppo
      Användare
      • September 2004
      • 518

      #3
      släng maten och köp ny,mitt tips.

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • October 2004
        • 531

        #4
        Hej!
        Den ska inte lukta illa,jag brukar tillverka den själv eller köpa.Mvh Ann-Mari
        bryggan

        Kommentar

        • gustavwallmark

          #5
          Det är klart att jag skall köpa ny mat!

          Då får jag åka ännu längre till en annan affär och handla. Jag tyckte att det verkade lite dåligt när jag skulle köpa maten, men jag hatar att gnälla.

          Det är ju inte helt lätt att säga att man vill ha mat och sen inte ta den eftersom den ser kass ut. Jag vet att man skall ställa krav på försäljarna, men ibland är man ju inte säker på sin sak.

          Kommentar

          • robban-h
            Användare
            • May 2003
            • 24

            #6
            köp en ny och lukta på den och använd den som referens innan du slänger den gammla maten om jag inte missminner mej så luktade den lite sött här med men det var ett tag sen jag hade det hemma, oh de paket jag hade var lite buckliga med

            Kommentar

            • imported_n/a
              Användare
              • November 2004
              • 572

              #7
              Sen så kan man ta en tugga själv[]...givetvis får man sätta på en video med en någorlunda spännade film....typ förtränga det som sker i magen....nämen...helt luktfritt fryst käk har jag inte råkat ännu...brukar lukta hin håle o hans moster.

              Kommentar

              • gustavwallmark

                #8
                Hahahaa, att ta en bit själv vore ju inte min bästa middag ...

                Några av er har ju samma "feeling" att maten luktar lite. Det kankse till o med ger lite fart på fiskarna när de känner den ljuvliga doften från maten!

                Jag skaffar lite mer mat från en annan affär och jämför. Det är ju synd att slänga bra mat!

                Kommentar

                Arbetssätt...