Vad är det?Nån odlings variant va(eller?)?
scalare "redback"
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
nää det är en eller fler vildformer. Förekommer lite här å där. om det har börjat odlas på ännu vet jag dock inte.
Dom jag hade kom ifrån tapaios men det har importerats från andra floder också./Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.org -
Kommentar
-
-
-
-
-
-
citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren
jag har tre st, hade fyra med en dog.Kommentar
-
Hej.
Har ett par som har lekt av sig efter två år,så nu har jag ett hundratal småttingar hemma.Det är några rovlystna små krabbater,dom som inte hänger med i växten blir uppätna av dom större.Dom är mycket tuffare än dom gamla vanliga scalarerna.
MVH MatsKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren
jag har tre st, hade fyra med en dog.
[:0]Kommentar
-
ni som har red back idag, har ni gjort nåt särsklit för att få lek på era? hur stora var de när de lekte osv.
hittade lite, la upp de här
Kommentar
-
Jag har 8st sp. "red shoulder", nån variant från Peru. Det är nog inte samma variant som den ni visar för mina är inte lika röda. Det finns förmodligen massor med olika röda varianter. Mina har inte lekt än och jag har ingen aning hur man gör. Det är ju trots allt ingen afrikan!Kommentar
-
drd här på forumet odlar dem, han vet en hel del mer än jag om dem. Granna firrar i vilket fall. Priset är väl lite olika beroende på om de är VF eller odlade. Liksom Peru-altumen är de i vart fall inte omöjliga att få lek på.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar