Ett ämne för låsning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael
    Användare
    • April 2002
    • 347

    #31
    Uppenbarligen finns ett behov för denna typ av tråd här på forumet eftersom frågan dyker upp lika säkert som en räkning från det kära elbolaget (vi fick en två veckor innan preskriptionstiden gick ut för ett tag sedan...) Vi ciklidister är nog lite extra känsliga []


    För att besvara en del frågor som ändå dykt här ovan kan jag meddela följande:
    • en omrevidering av forumreglerna pågår för fullt
    • de nya forumreglerna kommer att underställas årsmötet för beslut
    • styrelsen har tacksamt tagit emot en rad olika synpunkter och förslag och flertalet av dem ligger med i det nya förslaget


    NCS är en liten förening och för den som vill är det fullt möjligt att vara med och påverka. Allt som behövs är lite vilja och en smula kreativitet i kombination med en smula konstruktivitet. Alla är välkomna att bidra, även de som är övertygade om att styrelse och moderatorer är sända från ett mycket varm ställe

    /Mikael Mayer
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

    - Lars Falk

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

      #32
      citat:Ursprungligen skickat av Akvarium Ronneby

      Och med det menar du att jag ska sitta still å hålla käften.
      Nej, det sa jag inte. Tvärtom, så sa jag att du hade samma regelverk som vanliga användare och får självklart därmed också delta. Jag bad dig att läsa mitt inlägg noga. Det gjorde du uppenbarligen inte.

      Funderar du inte på hur dina uttalanden (som det ovan) påverkar hur folk ser på dig som butiksinnehavare?
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • skorpio
        Användare
        • October 2004
        • 244

        #33
        Till Peter på akvarium ronneby:..Tycker det är jävligt strongt av dig att precis som Crister T ta bladet från munnen...speciellt då du är en handlare som kanske förlorar kunder på detta vis....ger bara mer styrka till det du skriver tycker jag...just det faktum att du har privata vinstintressen och änndå ställer dig i skottgluggen....tycker jag är bevis på att du är en redig karl som står för det du tycker på gott eller ont.....du visar återigen att detta är ett ämne som berör och som många tycker något om...så visst är det ett ämne att diskutera.....STÅ PÅ DIG!!!
        ......................Moss.................[8D]

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

          #34
          Nu har jag följt denna minst sagt underliga debatt utan att ge mig in i någon större diskussion.

          Först så ser jag att en del surnat till pga att vissa inlägg plockats bort av moderatorerna, och sedan så läser jag ämne efter ämne där moderatorernas arbete smutskastas av samma personer som blivit utsatta för korrigeringar enligt regelverket.

          Jag skulle vilja fråga er som nu har så svårt att förstå moderatorernas arbete vad ni tycker skall göras?

          1. Hur ska moderatorerna göra för att reglerna skall efterlevas?

          2. Hur ska moderatorerna göra med de återkommande "fylletrådarna" på fredags- och lördagskvällar?

          3. Vilken ton, och vilket språk önskas på forumet av er?

          4. Är klagomålen riktade emot ett missnöje av utnämnande av moderatorerna så är det bättre att vara tydlig och påtala problemet. Kanske vill "ni" avsätta hela forumets moderatorer eller någon enstaka? Vill ni då själva erbjuda er fritid till att hjälpa föreningen med moderering på forumet?

          Alla vet att det funnits ämnen/inlägg som överskridit de regler som finns och då måste forumets moderatorer agera för att forumet skall ha en trivsam miljö för alla användare.

          Tro mig, moderatorerna arbetar för att alla skall trivas här på forumet.

          Ni som är återkommande kritiska borde ta till övervägande att moderatorerna är vanliga medlemmar/användare precis som alla andra här och de bidrar med sin fritid för detta arbete. Att ständigt få utstå kritik, ibland kanske befogad, men oftast obefogad och väl hård gör att ciklid.se kanske i fortsättningen får problem att rekrytera ideellt arbetande till föreningen.

          Allt det som skrivits tas till övervägande av ansvariga och därmed torde saken tills vidare vara utagerad...såvida att det inte finns en speciell agenda för denna kritik.

          Jag vet inte...men jag är nog något av en romantiker när jag sitter här och önskar att vi alla återgick till att prata ciklider och annat tillhörande vår hobby. Det skulle vara ganska trevligt...

          OBS! Detta inlägg är skrivet av mig som användare då jag inte har några befogenheter som moderator på forumet. Jag tycker dock att moderatorer, såväl som andra likvärdiga medlemmar, skall få skriva vad de tycker och tänker inom samma ramar som alla andra.

          Kommentar

          • anfall
            Användare
            • November 2004
            • 139

            #35
            Så var det igång igen.

            Själv tog jag starkt intryck av två unga medlemmars tydliga markering med var sitt inlägg i går kväll. Men det tycks inte bekomma vissa.

            Inte heller alla föräldrar är sannolikt lämpade att gå med i "föräldrar på stan" en festkväll för att vara närvarande som vuxenförebild. Men jag anser att ansvar tilltar med ålder och erfarenhet. Det borde vi alla som gör inlägg leva upp till i endräkt.

            Jag moraliserar inte över inlägg i rusets tecken. Jag har själv gjort det, men inte längre. Det är ju bara att läsa sitt eget så ser man ju att man borde hålla sig till att läsa inlägg om man har mer än två glas vin i kroppen.

            Norbottenskillen har ju rätt i att diskussionen inte leder frammåt. Nu borde vi som är äldre visa att vi kan vara vuxenförebilder. Åldern är ju oväsentlig då det gäller ämnena och det märks på detta forum.

            Anders

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • March 2003
              • 3740

              #36
              Där har du rätt "anfall" det är ju pinsamt att inse att ungdomen övehuvudtaget beter sig artigare och fixar forumdiciplinen bättre än vi andra medelålders som borde veta bättre.
              Är det så i samhället för ovrigt, så är det lika bra att ta bort rösträtten för män över 30.

              Brukar inte vara vän av långa inlägg, men denna gång måste jag ge Stefan en eloge!

              Anders L

              Kommentar

              • imported_n/a
                Användare
                • November 2004
                • 572

                #37
                Huxflux inser jag att jag inte lägger mig i,har jag mognat?Eller inser jag att jag att jag inte har en chans att komma med nått för det bara studsar tebaks i pannan på mig,ja typ en pannsmäll[](censur)(pik)....skämt o sido...Kul att ni diskuterar nått pojkar o flickor!En stor orsak till att hålla forumet levande...sunt!

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • December 2004
                  • 3060

                  #38
                  citat:Ett regelverk är måltavla för allas frustration, vrede, sorg, besvikelse, glädje, avund, och andra känslor inom oss som vi inte riktigt orkar ta itu med, utan behöver få hjälp med att ventilera. Ibland kanske dessa känslor kan mogna så pass mycket att vi orkar känna efter vad som saknas i våra egna liv, eller vad som kanske behöver förändras
                  Ett citat från en relationsforskare!
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • mickebromma
                    Användare
                    • December 2004
                    • 31

                    #39
                    Är det inte konstigt att två stora handlare kan marknadsföra sig själv helt gratis med tanke på deras namn som användare.jag tycker personligen att dom gärna får göra detta.med det har ju varigt ett jävla liv om reklam om sina närmaste butiker!!jag handlar mer än gärna ifrån han som kommer ifrån Stockholm.
                    Mvh Micke

                    (han som intre fattar hur man gör med smiles)

                    Kommentar

                    • jarinen
                      Användare
                      • April 2003
                      • 1888

                      #40
                      Jag skulle vilja ge min syn på några av stefans frågor:

                      1. Moderera , endast moderering, aldrig överhuvudtaget gå i polemik så öppet som det nu görs i trådarna. Så länge modereringarna är riktiga finns ingen anledning att bemöta något. Att en moderator försöker reda ut begreppen är hedervärt men fungerar nog aldrig(tyvärr), det resulterar(legitimerar) bara i trådar som den här.

                      2. När det gäller de här trådarna som är rena fylletrådar, så tycker jag det bara är att ta bort dom efterhand, de utgör aldrig någon nytta för framtida sökningar i forumet. Policyn kanske inte tillåter det i nuläget men ...

                      3. En ödmjuk ton på forumet bör alltid råda, och kanske speciellt från moderatorers sida, i annat fall kan det bara missförstås och skada NCS , åtminstone forumet. Tror inte det finns någon förståelse hos den stora massan för att en moderator uttrycker sig starkt och ibland fördömande gentemot användare hur rätt han än har.

                      Det här är bara mina nuvarande reflektioner, jag tycker forumet funkar bra i stort, tjafset om moderatorer tror jag främst handlar om det jag skrev under punkt 1.


                      Mvh Jari

                      Kommentar

                      • Mathias-D
                        Styrelsemedlem
                        • January 2003
                        • 513

                        #41
                        Man får nog anpassa sig lite också det är ingen politisk forum?
                        tycker moderatorerna gör ett bra jobb och jag/vi (vissa) står på er sida

                        Kommentar

                        • Mattias Olsson
                          Användare
                          • September 2003
                          • 328

                          #42
                          varför inte starta en ny kategori för denna sortens trådar, som inte behöver synas på startsidan och flytta urspårade "fredags-trådar" dit efter hand.
                          Så kan de som vill diskutera det och inte akvaristik och ciklider hålla sig där så vi andra slipper läsa....?



                          Kommentar

                          • Hasse_H
                            Användare
                            • April 2002
                            • 1081

                            #43
                            Moderatorerna gör ett bra jobb i sin moderering, tycker jag. Det enda man skulle kunna önska är att precis som Jari säger att man inte går i polemik kring sina egna moderatorroller i offentligheten vilket hittills i flera fall bara lett till en eskalering av tonläge och adrenalinnivåer hos ett flertal debattörer. Ta gärna diskussionen privat via mail eller ännu hellre ta stärkande promenad istället, det mår alla bättre av. Det kommer alltid finns missnöjda forummedlemmar som har synpunkter på modererandet oavsett hur tydliga reglerna än kan bli.

                            /Hasse

                            Kommentar

                            • imported_n/a
                              Användare
                              • November 2004
                              • 572

                              #44
                              tydliga regler?Harsk!Som fan läser bibeln var namnet/adress= nya klämkäcka moderators

                              Kommentar

                              • Zaphi
                                NCS Medlem
                                • July 2002
                                • 5395

                                #45
                                citat:Ursprungligen skickat av Mattias Olsson

                                varför inte starta en ny kategori för denna sortens trådar, som inte behöver synas på startsidan och flytta urspårade "fredags-trådar" dit efter hand.
                                Det har vi pratat om många gånger innan och har i prinip kommit fram till att detta faktiskt är ett ciklidforum och att trådar i andra katerogier ändå skulle spåra ur.

                                Det enda som är ett problem idag är att vissa inte accepterar våra regler och tycker det är kul att provocera för att synas eller vad det nu kan vara.
                                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...