Ett ämne för låsning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Akvarium Ronneby
    Användare
    • April 2002
    • 56

    #16
    "Ropar du på polisbrutalitet"
    Vill du förklara detta närmare...
    Peter

    Kommentar

    • Akvarium Ronneby
      Användare
      • April 2002
      • 56

      #17
      Tråden "Otroligt bra arbete" som har tagits bort, hänvisade till tråden "Johan1".
      Hänvisade bara till tråden och det hade inget med sakfrågan att göra, trots detta plockades den bort med hänvisning till paragrafen:
      § När samma inlägg lagts upp flera gånger i följd.
      Varför..?
      Peter

      Kommentar

      • Christer T

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av anli

        Märker du inte hur oförskämd/gnällig du låter karl!
        Bidra med nåt positivt istället.
        Självklart! Tror du att jag är helt dum? Tror du att det är av rent nöje jag skriver saker som ger mig en massa skit? Jag kan bara inte hålla käften när användare och moderator kastar sig över en fjortonåring för att det en stund senare ska följas upp av att tråden låses av halvsuspekta skäl. Sen följs det upp med att "Akvarium Ronneby" tråd först låses och sedan plockas bort med någon lagom flummig motivering.

        Jag tycker att man kan konstatera att någon/några av moderatorerna inte är mogna nog eller av annan anledning inte klarar att leva upp till sitt ansvar.

        Kommentar

        • LadyTiera

          #19
          Fånerier, att moderatorena inte är mogna nog? det är snarare användares omogenhet rent mentalt som tvingar fram många av moderatorernas åtgärder här på forumet.

          tror ni att e modererar för att det är kul? nej för att det behövs.

          vilket forum jag än är på, som användare eller moderator så gnälls det på moderatorerna, samma klagovisa överallt, men ni glömmer att utan dem så finns inte forumet, de rensar upp, både i det öppna och i det tysta och skapar ett bra debattklimat och en bra forummiljö, låser trams, flyttar trådar osv.

          de flesta som gnäller är de som känner sig förorättade över att ha blivit tillsagda eller modererade eller de som hänger på de förstnämda, på flashback kallas de gnällmaffian.

          Kommentar

          • anfall
            Användare
            • November 2004
            • 139

            #20
            Eftersom jag gick med som medlem i föreningen för ett par veckor sedan (det vill säga att jag betalade in medlemsavgiften) kanske det är OK att jag ger ett förslag inför årsmötet om en knapp månad.

            Detta är kanske en styrelsefråga, men jag dristar mig ändå till att föreslå styrelsen följande. Bered ett förslag med bibehållna eller omarbetade rutiner och ramar för moderatorerna, som årsmötets delagare kan ta ställning till i en sluten omröstning. Jag har inte läst föreningens stadgar, men Årsmötet är troligen högsta beslutande organ.

            Motivet för sluten omröstning är att frågan är laddad och för att alla ska våga rösta ärligt, oavsett ålder, erfarenhet och relationer till andra närvarande.

            Anders

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

              #21
              Det här kommer att bli det mest spännande årsmötet någonsin (Tacka gud för datorn)
              alla verkar ha en dynamitgubbe med sig.
              Så snacka inte skit bakom datorn utan kom nu till årsmötet man kan säga att det är dagen efter.
              Fan vet inte hur många gånger man sovit under denna timme.
              Läs gärna stadgarna så nya motioner kommer in på rätt sätt
              Jag kommer i varje fall att vara där.
              Christer
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • Akvarium Ronneby
                Användare
                • April 2002
                • 56

                #22
                "omogenhet rent mentalt"

                Snacka om påhopp..!
                Peter

                Kommentar

                • wenger
                  Användare
                  • February 2003
                  • 233

                  #23
                  Tycker det var en klart läsvärd tråd iaf, skrattade mycket även fast jag inte gillar tjafstrådar igentligen. Fast tyckte moderatorerna, som för övrigt gör ett bra arbete tycker jag, tar åt sig lite väl mycket och biter ifrån lite olämpligt ibland. Ingen gillar ju chefer och det ska man nog tänka på innan man tar ett jobb som moderator.

                  Kommentar

                  • LadyTiera

                    #24
                    citat:Ursprungligen skickat av Akvarium Ronneby

                    "omogenhet rent mentalt"

                    Snacka om påhopp..!
                    Peter
                    snacka om humor att just du tar åt dig eftersom det var allmänt riktat vännen

                    Kommentar

                    • Mathias-D
                      Styrelsemedlem
                      • January 2003
                      • 513

                      #25
                      Låt mig små le!!! eller HAHAHA......det är ju till för att låsas fattar ingen det eller?? för att provosera fram nått skit som ingen vet?!!..

                      och kan inte du Akvarium Ronneby skriva allt i ett inlägg istället för 3 efter varandra!

                      Kommentar

                      • anfall
                        Användare
                        • November 2004
                        • 139

                        #26
                        Det känns inte som jag förstod ditt inlägg cf.akvarielagret.

                        Om du menar att detta inte är en fråga för ett årsmöte utan mera av löpande karaktär och därför en styrelsefråga så är jag benägen att hålla med dig. Jag väckte förslaget, trots att jag tycker det är tveksamt om det platsar på dagordningen. Det avgör styrelsen, som uppenbarligen har det yttersta ansvaret för att föreningens hemsida sköts och för att den är ett intressant och välkomnande forum.

                        Ett alternativ till att bereda frågan och låta medlemmarna rösta är ju att moderatorena ges mandatet att kväsa ännu mera bestämt genom att också döda alla trådar som lyfter frågan.

                        Jag har inte tagit reda på om och hur man ser vilka inlägg som är redigerade eller strukna. Det verkar inte intressant eftersom jag tycker att reglerna för detta forum, såsom de är stipulerade på denna hemsida, inte är för hårda eller hämmande. Men jag tolkar de kritiska inläggen som att det finns en skillnad mellan reglerna och tilämpningen och i så fall bör den inte sopas under mattan.

                        Anders

                        Kommentar

                        • Zaphi
                          NCS Medlem
                          • July 2002
                          • 5395

                          #27
                          citat:Ursprungligen skickat av Akvarium Ronneby
                          Jag tycker oxå att man som moderator ska vara väldigt neutral i sitt tyckande om sakfrågor..
                          Jag föreslår att moderatorer som har åsikter i sakfågor här på forumet loggar in som vanliga användare, och vid behov loggar in som moderatorer..
                          Peter, jag vill att du läser detta noga innan du skriver i denna tråd igen. Ibland får man nämligen känslan av att du inte läser tidigare inlägg.

                          1. Moderatorer är användare som vem som helst. Varför skulle vi hålla en neutral ton? Menar du att du lättare retar upp dig bara för det står moderator i kanten? Det enda jag känner är att jag nuförtiden (jämfört med innan jag blev moderator) är att jag tänker till två gånger innan jag skriver så jag är säker på att reglerna följs. Något som MÅNGA fler borde göra. Det är inte så svårt.

                          2. En annan sak jag funderat mycket på...
                          Jag anser att det är mycket underligt hur du som butik och näringsidkare med privata vinstintressen inom akvaristiken tar risken att vara så kontroversiell här på forumet bland dina potentiella kunder. Du har självklart samma regelverk som alla andra användare, men rykten sprids fort i denna bransch och glöms sällan bort. Inom min bransch (studier utomlands) finns mängder med forum, men vi är mycket, mycket noga med att aldrig lägga oss i. Vi skulle aldrig ens uttala oss på ett externt forum.
                          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                          Kommentar

                          • Akvarium Ronneby
                            Användare
                            • April 2002
                            • 56

                            #28
                            Och med det menar du att jag ska sitta still å hålla käften.

                            Kommentar

                            • Alexander Ylipää
                              Användare
                              • October 2003
                              • 3615

                              #29
                              Nu tycker jag att någon av moderatorerna kan agera.

                              Denna tråd är helt meningslös...ni kommer ju inte fram till något !!!!

                              Lås denna tråd.

                              Tack för mig.
                              Mvh Alex

                              Kommentar

                              • Akvarium Ronneby
                                Användare
                                • April 2002
                                • 56

                                #30
                                "snacka om humor att just du tar åt dig eftersom det var allmänt riktat vännen"

                                Kram vännen jag tog inte åt mej men ha det gott..!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...