Ett ämne för låsning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer T
    • October 2024

    Ett ämne för låsning?

    Det började med ”Johan1” och sedan ”Otroligt bra arbete”. Men så skynda och lås den här med då!

    Trots att jag tidigare haft synpunkter på ett och annat så har jag tyckt att moderatorerna gjort ett gott arbete. Nu tycker jag att det har spårat ur. Som jag ser det så ska man självklart som moderator kunna delta i diskussionerna på forumet men man bör kanske hålla en något neutral ton. Här har moderatorerna inte sällan mycket starka åsikter inte bara i sakfrågor utan gärna vad som är ”rätt och fel” och man skriver det gärna på näsan på användarna. När något inte passar så kan man gärna snoppa av en eller ett par användare för att sedan låsa tråden.

    Den lilla berättelse jag skrev i tråden ”Moderatorernas arbete” känns allt mer berättigad. Är detta ett forum till gagn för hobbyn och NCS medlemmar eller är det till för moderatorenas egon?

    Christer T
  • kaj.p
    Användare
    • April 2002
    • 2294

    #2
    Chister
    Läste bägge dessa trådar ikväll o förstår fortfarande inte pointen.
    Jag tycker som moderatorerna (Meningslöst) Ock om vi nu vänder på saken så finns det tydligen något som du o Peter förväntat sig att få ut något av dessa två trådar. Jag undrar vad??????
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • February 2003
      • 2695

      #3
      Håller med kaj.p.

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • August 2002
        • 3743

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av Christer T

        Är detta ett forum till gagn för hobbyn och NCS medlemmar eller är det till för moderatorenas egon?
        Det är ett forum till gagn för hobbyn. Struntar man i de få "tjafstrådar" som dyker upp då och då så ser du inte ens moderatorerna om de nu inte gillar samma fiskar och diskuterar precis som vi andra. Själv hade jag gärna sett att trådar om annat än just det som rör hobbyn plockades bort direkt, de tar bara onödig plats på förstasidan, detta gäller även denna tråd.
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • skorpio
          Användare
          • October 2004
          • 244

          #5
          Christer T......Du har en klar poäng i det du skriver.......helt klart....och personligen tycker jag väldigt likt dig.....vill inte skriva hur lika ..är liksom ingen fördel för diskussionen att jag tycker något alls....ligger lite lågt i rang du vet .....men så här mellan dig och mig Crister...så har du som redan skrivit en klar och tydlig poäng i ditt inlägg.......kan bara önska dig lycka till och hålla tummarna för dig...strongt att du "vågar" ta bladet från mun............................Moss...............

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

            #6
            Som ni gnäller!? Om ni någon gång kunde säga vart ni vill komma med allt ert skitsnack?
            Tony Englund

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av Christer T

              Det började med ”Johan1” och sedan ”Otroligt bra arbete”. Men så skynda och lås den här med då!

              Är detta ett forum till gagn för hobbyn och NCS medlemmar eller är det till för moderatorenas egon?
              Självklart är det till gagn för oss moderatorers egon!

              Skämt o sido! Varför skall vi moderatorer hålla en neutral ton? Vad får dig att tycka det? Vi är användare precis som alla andra och människor som faktiskt kan tycka saker ibland, även om det kan anses av vissa vara kontroversiellt. Den enda skillnaden är att vi även har ett visst ansvar att hålla debatterna inom ramarna för de regler som skrivits av styrelsen.

              Det är just på detta sätt vi gör så att trådarna gagnar hobbyn och inte de vandaler som vill förstöra eller de som vill föra privata diskussioner genom att till exempel använda en enskild användares namn som rubrik och sedan diskutera kring honom och andra. Det har ingen plats på ciklid.se.

              Reglerna är så otroligt enkla att följa, så jag förstår inte ens varför sådanna här problem skall uppkomma.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

                #8
                citat:Ursprungligen skickat av Christer T

                Här har moderatorerna inte sällan mycket starka åsikter inte bara i sakfrågor utan gärna vad som är ”rätt och fel” och man skriver det gärna på näsan på användarna. När något inte passar så kan man gärna snoppa av en eller ett par användare för att sedan låsa tråden.
                Märker du inte hur oförskämd/gnällig du låter karl!
                Bidra med nåt positivt istället.
                Anders L

                Kommentar

                • Ironic
                  Användare
                  • August 2004
                  • 122

                  #9
                  citat:Ursprungligen skickat av anli

                  citat:[i]
                  Märker du inte hur oförskämd/gnällig du låter karl!
                  Bidra med nåt positivt istället.
                  Håller med till fullo!
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473

                  Kommentar

                  • Akvarium Ronneby
                    Användare
                    • April 2002
                    • 56

                    #10
                    "Här har moderatorerna inte sällan mycket starka åsikter inte bara i sakfrågor utan gärna vad som är ”rätt och fel” och man skriver det gärna på näsan på användarna."

                    Jo en knäpp på näsan har man ju fått då och då, men det är väl för att man är lite provo eller så..
                    Mina nya ämnen, inlägg blir oftast låsta , för att sedan plockas bort helt från forumet oftast med formuleringen att jag har varit otrevlig mot moderatorer.
                    Jag tycker att man som moderator har tagit på sej den rollen för att just vara det...
                    Att som moderator slänga sej in på "alla" nya inlägg och ge sina omdömmen kan ses som ett ledande svar (rätt vetande) om ni förstår vad jag menar.. Jag tycker oxå att man som moderator ska vara väldigt neutral i sitt tyckande om sakfrågor..
                    Jag föreslår att moderatorer som har åsikter i sakfågor här på forumet loggar in som vanliga användare, och vid behov loggar in som moderatorer..
                    Ja jag ska framföra detta till styrelsen...
                    Peter

                    Kommentar

                    • anli
                      Användare
                      • March 2003
                      • 3740

                      #11
                      Skrattretande... kan ingen klämma ur sig vad de vill egentligen.
                      En massa hummanden och inget konkret. Ok, förrutom dubbelinloggningen
                      Anders L

                      Kommentar

                      • Akvarium Ronneby
                        Användare
                        • April 2002
                        • 56

                        #12
                        JAG tycker att mitt inlägg är väldigt konkret och förklarar vad jag tycker. Här tycker jag att en moderator kränker mej och min åsikt...
                        Är det okey eller..
                        Peter

                        Kommentar

                        • Akvarium Ronneby
                          Användare
                          • April 2002
                          • 56

                          #13
                          "Som ni gnäller!? Om ni någon gång kunde säga vart ni vill komma med allt ert skitsnack?"

                          Otroligt förnedrande inlägg, kränkande för användaren som skrev inlägget.
                          Peter

                          Kommentar

                          • anli
                            Användare
                            • March 2003
                            • 3740

                            #14
                            citat:Ursprungligen skickat av Akvarium Ronneby

                            JAG tycker att mitt inlägg är väldigt konkret och förklarar vad jag tycker. Här tycker jag att en moderator kränker mej och min åsikt...
                            Är det okey eller..
                            Peter
                            Ok, du är kränkt. Ropar du på polisbrutalitet också och vädjar om medömkan Nä, nu får du ge dig.
                            Moderatorer har åsikter som alla andra, och har absolut rätt att ha dom. Sedan bör de förstås hålla dessa på ett sansat sätt( som alla andra forumdeltagare bör göra).
                            Anders L

                            Kommentar

                            • anfall
                              Användare
                              • November 2004
                              • 139

                              #15
                              Christer T!

                              Tråden "Moderatorernas arbete" som du initierade för ett antal veckor sedan mynnade ju ut i ett löfte (sista inlägget då) att styrelsen att de skulle gå igenom principerna, reglerna och rekommendationerna vad avser moderatorernas roll och funktion.

                              Om du inte redan har fått information om att styrelsen har bearbetet frågan och att det har mynnat ut i status quo, tycker jag att denna tråd är onödig och snarare destruktiv.

                              Låt oss ge styrelsen rimlig tid att ta ställning och sedan vore det värdefullt om de ville meddela utfallet. I väntan på det tycker jag att frågan ska vila. Den tillför inget nytt.

                              Anders

                              Kommentar

                              Arbetssätt...