Powerhead

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orppo
    Användare
    • September 2004
    • 518

    Powerhead

    Som jag har fattat det,så skall det lilla hålet på utblåsröret suga in luft med en liten slang ovanför vattenytan.

    Nu är det så att hålet trycker ut vatten istället,inte bra, det skvätter ju vatten utanför akvariumet.

    Pumpen är nyinförskaffad.

    Är det någon som känner till detta?

    Vad göra?

    /orppo[B)]
  • Chicke
    Användare
    • May 2004
    • 497

    #2
    Jo har exakt samma problem, sätter fast slangen i hålet å lägger ner den i karet..skulle oxå va nyfiken på hur man får den att suga in luft istället..

    Kommentar

    • johanssonsan
      Användare
      • October 2004
      • 160

      #3
      Blås i slangen!

      Kommentar

      • Christer T

        #4
        Proppa igen hålet. Jag vill i varje fall inte ha en massa luftbubblor fara runt i vattnet.

        Kommentar

        • Mcoist
          Användare
          • October 2003
          • 154

          #5


          Om det är ett powerhead från hagen typ 802 eller liknande så har jag aldrig haft några som hällst problem med mina och jag har många av alla storlekarna har hört någon annan som haft samma problem och då har jag sagt till dom att ni måste ha något som hindrar vattnet från att komma ut eller något som ger för stort motstånd vilket gör att vattnet puttas upp i slangen och det har visat sig att jag haft rätt alla gånger än så länge.

          Sen ett tips är att sätta en backventil tillverkad för luftpumpar så kan inte vattnet tryckas ut iallfall inte lika lätt.
          1*540L 4*375L 1*345L 2*210L 1*160L 2*98L 2*45L Malawi Tanganika

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

          Kommentar

          Arbetssätt...