If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ingår el/vatten (annars blir det ju x-antal kronor till/månad)..finns där golvbrunn ?? Det är väl det viktigaste ni behöver tänka på nu i innan ni slår till.
I annat fall är ni bara att gratulera
Chicke: jag håller med! DOm kan inte vara 11 och 12 år gammla! Jag är 14, nästan 15 och dom skriver bättre än mej! och jag skriver nog ganska bra. Dom kan möjligt vis vara typ 16, 17 eller någe!
Nu börjar det bli rätt OT, men du kan inte avgöra ålder på nån genom att kolla hur vederbörande skriver. Jag har sett åttaåringar som skriver bättre än vissa vuxna. Och om de säger att de är 11 och 12, varför inte lita på det? Varför skulle de ljuga? Och vad spelar det för roll?
Nåväl. Ska iallafall bli intressant att följa den här tråden för att se hur det går med odlingsförsöken.
Ja men när man är 11 resp. 12 har man precis slutat på dagis, jag kan OMÖJLIGT se mig 2st i den åldern driva en odlingslokal, å jag fattar inte hur vuxna kan se sig det framför sig, 11 å 12 år..tänk ett tag på hur litet det e !
Well, när jag var 12 skötte jag inte en odlingslokal men väl ett tiotal akvarium, flera terrarium och några finkar, och nästan alla djuren odlade jag. Nog skulle några stycken i 11-13-åringar kunna sköta en lokal tillsammans, särskilt om de har föräldrar som stöder ide´n.
Den största risken är väl att någon tappar intresset eller inte hinner med att sköta sin del, i den åldern kommer och går intressena ofta rätt lätt, och för min egen del höll jag upp med akvarium i flera år i tonåren när helt andra saker plötsligt blev intressanta... När jag var 13 var jag helt säker på att min första egna lägenhet skulle vara fylld med akvarium. Men när jag vid 16 års ålder flyttade från föräldrarna fylldes den istället av kompisar, flickvänner, fester, LP-skivfodral över hela golvet, gitarrer, snabbmakaroner you name it...
Nåväl, sorry för min utvikning.
Lycka till! Jag tycker ni gör rätt som satsar på er hobby!
tack så mycket för svaren daniel_i_malmö, mattias,dinajel och du belagrath.. men DU CHICKE OCH DU NYLLET KAN NI INTE SK**A I VÅRA FORUM OCH FÖRSÖKA GÖRA NÅTT SJÄLVA ISTÄLLET FÖR ATT HÅLLA PÅ ATT GÖRA EN 11ÅRIG POJKE SOM HETER VILLE OCH EN POJK PÅ 12ÅR SNART 13 SOM HETER TOM GALNA??
chicke varför skulle vi ljuga? är mycket intresserad av svar!
och sen om man har hållt på i akvarium aktivt i flera år och har haft akvarium sen man var bebis, så är det väll inte så konstigt att man kan en del? man lär sig också skriva bra när man ser hur många vuxna människor skriver här på forumet, fakta på internet akvarieböcker m.m.
Dum kommentar kanske, men om ni har tänkt att tjäna pengar på att odla så bör man ju först skaffa kunder? Helt enkelt åka runt i sin omnejd å kolla upp vad zooaffärerna söker för fiskar. Skaffa sig en affärsidé. Är det inte lite A.O.
Fråga vad de kan betala per fisk?
Hur många fiskar de behöver per månad?
Finns det grosist i närheten som vill ha fisk?
Hurru du tom! Sluta vara kaxig! Och det är absolut inte ditt forum! Håller du på och är otrevlig så tycker jag att du kan sluta skriva på det här forumet! Bra forum ska absolut inte förstöras av ohyfsat folk!
Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon
okej..
skulle inte du bli ganska arg om nån hela tiden trodde att du ljuger.. okej jag var rätt kaxig
citat:CHICKE OCH DU NYLLET KAN NI INTE SK**A I VÅRA FORUM OCH FÖRSÖKA GÖRA NÅTT SJÄLVA ISTÄLLET FÖR ATT HÅLLA PÅ ATT GÖRA EN 11ÅRIG POJKE SOM HETER VILLE OCH EN POJK PÅ 12ÅR SNART 13 SOM HETER TOM GALNA??
i det inlägget det kan jag ursäkta mej för men det är ganska irriterande om nån tror att man ljuger om sin ålder.. det finns ju ingen anledning!
Ne.. jag skulle också bli ganska irriterad men jag skulle hålla mej lugn, för jag har planer på att bli en vääl känd ciklidist i sverige och övriga europa när jag blir äldre!
Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon
Kommentar