aggresiv fjärilsciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • reecord
    Användare
    • February 2004
    • 341

    aggresiv fjärilsciklid

    Den är mycket aggresiv är på discusarna och hantlarna.

    Vad kan det bro på?
    Sydamerika
  • Redbullen
    Användare
    • February 2005
    • 734

    #2
    Det är väl lite olika från fisk till fisk enligt mitt tycke efter 6års erfarenhet av Fjärils och Palett..

    Jag har haft både snälla och mindre snälla fjärils.
    Men visst dom är väl alltid lite revirhävdande, en del mer en del mindre.....och sticker kanske upp mot många gånger större fiskar..

    Om det blir värre och någon annan fisk blir skadad eller stressad får du väl försöka separera dom, kanske köpa ett eget kar till just fjärilscikliderna och inreda det till 100% som dom trivs i.

    Själv tycker jag att det finns inget bättre än mycket växter, låga växter och en öppen yta med en eller två stora stenar och sen ett gäng Fjärils.....Underbart fint...

    Mina fjärils var alltid extra sura när dom skulle leka....så håll lite koll på dom och se hur dom beter sej....jag anar att du har ett lekpar på gång och då blir dom lite extra sura...

    Så lycka till....som sagt...håll koll på dom för att dina fiskar kommer att göra dej glad om några dagar...

    // Peter
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • February 2003
      • 2695

      #3
      Som Redbullen säger så är fjärilar rätt mopsiga. Men de har svårt att försvara sig om nån fisk sätter hårt mot hårt. Jag anar att dina hantlar kommer att tröttna på fjärilarna så småningom.

      Kommentar

      • Micke_A
        NCS Medlem
        • January 2003
        • 638

        #4
        Hej

        Jag hade en fjärilshane för några år se´n som var mycket uppkäftig mot en blåciklidhane, som visserligen inte var fullvuxen, men ändå dubbelt så stor. Det slutade han med samtidigt som jag upptäckte ett litet rött sår på ena sidan. Blåcikliden tröttnade väl, och bet ifrån. Se´n var det lugnt.

        MVH Micke
        MVH Micke

        "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

        Kommentar

        Arbetssätt...