Hur blir man guldmedlem?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orppo
    Användare
    • September 2004
    • 518

    #16
    Men. NCS har ju artbeskrivningar.

    Där kan man hitta mycket matnyttigt.

    /Orrpo.

    Kommentar

    • Helenai
      Användare
      • October 2004
      • 269

      #17
      Akvarieguiden har oxå byggt upp ett rätt omfattande fiskarkiv under det sista året. Hittar ofta bra info där, börjar bli bland de bättre i Sverige, tycker jag.
      Varde ljus... och det vart mörker.

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

      Kommentar

      • ZakatH
        Användare
        • April 2004
        • 313

        #18
        Många artbeskrivningar har fallit bort som vanlig användare på zoopet. Men det finns ju massa andra ställen att få info och även bilder från om man vill se hur fiskarna ser ut oxå...

        Kommentar

        • Guy_P
          Användare
          • April 2002
          • 301

          #19
          Varför inte diskutera Zoopet på Zoopet´s hemsida. Tycker det verkar lite lågt att klanka på en annan hemsida här.

          Guy
          Guy

          Kommentar

          • kaj.p
            Användare
            • April 2002
            • 2294

            #20
            Det är väl inte mycket som är gratis idag iallfall inte i inledningskedet. Sen är ju det upp till var en att att prioritera.
            Klart det kostar att driva en portal som zpet med dess mängd av sidor. Kjell o Christian lägger ner ett jättejobb.
            Nya zpet tycker jag är värt varenda krona. Nya artbilder, medlemsbilder (över 1100 sen provstarten i höstas därav många kanonbilder). Ett stort artregister som ständigt växer. En massa nya funktioner för dem som vill hänga på. Men klart valet är fritt

            Sedan gillar jag ett forum där man kan lägga in bilder. Det förstärker mycket.
            Kom igen nu Ncs
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

            Kommentar

            • LadyTiera

              #21
              citat:Ursprungligen skickat av Guy_P

              Varför inte diskutera Zoopet på Zoopet´s hemsida. Tycker det verkar lite lågt att klanka på en annan hemsida här.

              Guy
              för att vi är användare på ciklid.se och diskuterar här, lika mycket som man diskuterar för/nackdelar med affärer, fisksorter, kar, utrustning så kan man diskutera för/nackdelar med andra forum och informationssidor, som du även märker här är det ingalunda en ensidig debatt utan för och nackdelar tas upp och diskuteras som det ska, jasg ksulle förstå attdu reagerade om denan tråd bara innehöll inlägg som "fy fan, vi är mycket bättre än zoopet, de har prostituerat sig för pengar" men så är inte fallet utan debatten är nyanserad och full med olika åsikter, för det är det man gör på ett debattforum, utbyter åsikter och försker övertyga folk om sina egna eller tar till sig nya sätt att se på saken.

              Kommentar

              • olof
                Användare
                • April 2002
                • 1823

                #22
                Hej!

                Som trogen Akvarieguiden besökare skulle jag också vilja slå ett slag för Akvarieguidens artregister. Det växer och blir bättre och bättre. Fördelarna är att det oftast finns mycket mer information om varje art än på zoopet. Många arter har oxå flera foton (andra inte alls, men då är man välkommen att skicka in ett själv)
                Nackdelen med AG's artregister är att det kan förekomma en del uppgifter som inte stämmer helt.
                I och med att Kjell skriver alla artbeskrivningar på zoopet är de jämförbara med varandra på ett annat sätt än på akvarieguiden. Det är ju en stor fördel med zoopets artregister.

                Intressant tycker jag är att i stort sett alla funktioner man får som guldmedlem på zoopet har funnits helt gratis på akvarieguiden en längre tid.

                Mvh

                olof
                http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                Kommentar

                • Morellen
                  Användare
                  • December 2003
                  • 84

                  #23
                  personligen litar jag inte på akvarieguidens beskriviningar, det verkar inte alltid som om de är granskade innan de släpptes ut på sidan. Det är svårt med källkritik när man inte är tillräckligt insatt i ämnet (kjellkritik verkar vara lättare?)
                  Jag trivs bra på zpet och har kanske egentligen inte så mkt nytta av extrafunktionerna som guldmedlem men jag ser de inbetalda pengaran som ett tack för all info jag redan fått där gratis och ett bidrag för att sidan skall kunna leva vidare.
                  Jag har upplevt att det som nybörjare är lättare att ställa alla "dumma frågor" på zoopet och att man här redan måste kunna grunderna. Det kanske inte är rättvist men jag har upplevt det så.
                  Men jag har lärt mig mycket genom att hänga runt och läsa olika diskussioner och är nu inne på mitt andra år som medlem (å då får man ju fantastiska ciklidbladet med!)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...