Lysrörskombination marine-glo

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aquanord
    Användare
    • January 2005
    • 373

    Lysrörskombination marine-glo

    Ett aquarelle är inköpt och behöver kombineras med ytterligare ett rör. Någon här som kör med lysrörskombinationen aquarelle + hagen marine glo? Skulle nämligen vilja se en bild på hur det ser ut. Jag gillar när det är ett blått sken men jag vill ju samtidigt inte att allt i hela karet inkl fiskar ska se ut som smurfar vare sig det är golden eller moorii. Marine glo för sig själv blir ju på tok för blått även om den ger ett "mystiskt sken" men i kombination med ett aquarelle kanske det blir bra?
    Just nu är det malawi i mestadels gult och blått som är aktuella men det kan ev bli en centralamerika biotop i höst.
    Erfarenheter?
    simma lungt...
    ------------------------
    www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
    Umeå akvarieförening
    ------------------------
  • aquanord
    Användare
    • January 2005
    • 373

    #2
    Ok, nu gjorde jag misstaget att köpa marie-glo och resultatet blev inte alls bra i mitt kar. BTN-bakgrunden tappade all effekt och hela akvariet blev mer ett solarium. Jag gillar när ljuset drar mot blått men det här blev på tok för mycket. Allt i hela karet blev blått, inklusive växter och inredning. Ringde affären och de sa att det gick bra att komma in och byta. Frågan är vad jag ska byta till.
    Power-glo? Aquastar?
    Skulle kombinationen med Power-glo bak och aquarelle fram kunna funka?
    simma lungt...
    ------------------------
    www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
    Umeå akvarieförening
    ------------------------

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

      #3
      Sylvania Aquastar har jag hört är bra men då får du nog lägga lite emellan.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 1913

        #4
        Jag hade marine-glo och power-glo ihop (2+2) och tyckte inte alls att det vart för blått..Men mja hum det kanske ser sämmre ut med din BTN bakgrund...Ifall du fortfarande vill ha lite blått sken så kan du juh köpa till ett vanligt rör till,för då kommer inte det blå skenet vara lika stor.Jag tycker Triton,Aquastar och Power-glo är bra rör!,

        Kommentar

        • Torsten
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 647

          #5
          Varför krabba å inte köra med 2 Aquarelle??

          Jag har 2 Aquarelle med reflektorer i min 375:a, helnöjd!

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • December 2004
            • 3060

            #6
            http://hem.bredband.net/stemik/ Här tror jag är ganska snarlikt det du pratar om
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            • aquanord
              Användare
              • January 2005
              • 373

              #7
              Tack för alla svar. Det får nog bli 2 aquarelle eller aquarelle+power-glo beroende på vad butiken har inne. Mareine-glo hade säkert varit snyggt om man hade haft en blå affischbakgrund men mot BTN-bakgrunden såg det för taskigt ut...
              simma lungt...
              ------------------------
              www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
              Umeå akvarieförening
              ------------------------

              Kommentar

              • blackened
                Användare
                • January 2005
                • 1042

                #8
                Jag kör med ett ensamt sylvania aquastar och skenet är skitsnyggt! Vitt kallt ljus med en liten nyans av blått! Rekomenderas starkt!

                Kommentar

                Arbetssätt...