Mullrande pump

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Verona
    Användare
    • February 2005
    • 14

    Mullrande pump

    Hej på er!
    Köpt en Aqua medic ocean runner 3500. Fart på vattnet blev det, men den är inte tyst precis. Hade mina dubier innan jag köpte den angående just detta. Måste ha pumpen utanför karet. Den står på en liten träpall bakom. Pallen tycks ge resonans genom golvet. Mjuk matta under pall eller pump hjälper inte. Har försökt justera läget på både pall och pump, hjälper bara marginellt. Har funderat på att ställa pumpen i en frigolitlåda, vad finns det för ljuddämpande material som man kan använda. Finns det någon som har haft samma problem, och hittat en bra lösning? Kom med idéer, jag blir tokig på ljudet [].
    Mvh Veronica
    verona
  • Challe
    Användare
    • December 2003
    • 111

    #2
    Testa biltemas ljuddämpningsmattor, (sök på ljuddämpning på biltemas hemsida), jag byggde en mindre låda där jag täckte insidan med den dyrare varianten av biltemas mattor, jag skar ut ett "lock" i samma material som inte täcker hela hålet så att utrymmet ventileras (misstänker att mattan även värmeisolerar), nu vet jag inte om det skulle hjälpa för dina ljudproblem men jag blev väldigt nöjd...

    Kommentar

    • fs7210
      Användare
      • June 2004
      • 183

      #3
      du kan ju prova "spikes". finns i välsorterade hifi-butiker.
      Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.

      Kommentar

      • Verona
        Användare
        • February 2005
        • 14

        #4
        Jättebra tips tack .
        Skall testa biltemas mattor och se vad det gör. Räcker inte det så sätter jag spikes på pallen.

        Mvh Veronica
        verona

        Kommentar

        • tommy
          Användare
          • January 2005
          • 24

          #5
          Häng pumpen i ett snöre då överföres inga ljud
          är pumpen inte tyst efter denna upphängning prova då att packa in den i ljudisolering
          MVH Tommy

          Kommentar

          Arbetssätt...