Hur lyckas dom?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blackened
    Användare
    • January 2005
    • 1042

    Hur lyckas dom?!

    Har haft en johannihona som inte riktigt hängt med i karet och bara tryckt bakom pumpen utan att äta i några veckor nu och i går var den segare än nånsin men jag tänkte ge den lite mer tid men nu när jag gick upp så stod den inte bakom pumpen längre, och inte någon annanstans heller! De andra cikliderna har alltså ätit upp HELA fisken på bara några få timmar och de är inte direkt några blodtörstiga bestar, Numera 1+4 Johanni, 1+3 Hongi, 6st SMÅ (>5cm)frontosor och en minigibbiceps.

    Gör dom alltid så här? Det kan nämnas att det är min första döda ciklid....

    /Andreas
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    #2
    Nja.. Om man inte plockar bort liken så brukar det mest bli ett skelett kvar. Har man en mal i karet (som du har) går det ju fort. Skelettet äter de ju inte upp, så om du inte hittar det kanske det ligger unter en sten, i filtret eller så har det blivit nergrävt.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • blackened
      Användare
      • January 2005
      • 1042

      #3
      Okej! Ska titta ifall det ligger något skelett och skräpar...

      Kommentar

      • kjell

        #4
        jag hade en ca 10 cm stor mal som på bara 2-3 timmar blev uppäten bara ögon och fener kvar( ingen mysig syn ).... så det går ganska snabbt

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • July 2002
          • 5395

          #5
          Asså, annars brukar det vara ögonen som ryker först tycker jag...
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • blackened
            Användare
            • January 2005
            • 1042

            #6
            Hehe.. ska korrigera tråden lite... Var nere och köpte lavasten idag och när jag plockade bort några kolstenar så kom den fram helt komplett med ögon och fenor kvar... Något som däremot glädjer mig är att mina johanni äntligen har lekt idag ! Det kanske är upphetsande med lik i karen =)

            Mvh

            /Andreas

            Kommentar

            Arbetssätt...