If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Stämmer. Kollade på Planetcatfish och där kallas den för "Clarias batrachus", albino samt vit/grå/brun spräcklig varianten av Clarias.
Tack för snabbt svar.
Orppo, ja den ÄR stor och fet.
Den är väl ca 30 cm, brorsan har massor med yngel av olika malawi som jag inte har koll på vilken sort, de har gått från bottenläge till ytläge sedan malen kom i karet.
Malen har dock ännu inte gjort ngr försök att äta som, men den äter räkmix som 5 Påffar... [8D]
Jag kan lova att hans yngel kommer befinna sig i buken på malen inom en snar framtid.. Clariasmalar äter betydligt större fiskar än man kan tro dessutom.
befinner mej i örebro idag och såg 2 st av dessa jättar i en djur affär de hade röda bakdelar och kallades red tail de var dessutom på extra pris men jag insåg att de kommer bli mega stora men sugen blev jag......skit läckra!!!!
ja redtail malarna är otroligt läckra men så blir dom också VÄÄÄÄLDIGT stora. ingenting som passar utanför offentliga akvarium tyvärr (ja om man inte har otroligt stora akvarium hemma kanske) upp till 134cm enligt fishbase.
Enligt rykten ska dom tillåmed plocka småbarn i amazonas ibland. Men sen får man väl fråga sig hur sanna rykten brukar va =)
Kommentar