Lokal i Kalmar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

    Lokal i Kalmar

    Tjena, en polare och jag är sugna på att skaffa lokal i Kalmar. Är det någon här på forumet som vet hur man kan få tag i en lokal i Kalmar till rimligt pris (500kr)?. Lokalen bör vara runt 20 kvm. Eller är det någon som här som har en lokal till uthyrning? Vi har testat Kalmarhem men de hade bara lokaler på 120 kvm. Vore riktigt schysst om någon kunde hjälpa oss.


    Mvh/ BB
  • Centurion
    Användare
    • October 2003
    • 210

    #2
    Här i Kalmar finns det väldigt många privata hyresvärdar, provat med dem? Tricket är nog för övrigt att inte fråga efter "lokal" utan gå ner på en lägre nivå och kolla efter "skräputrymmen" som de ändå ej har användning för...
    http://www.adelgren.se/akvarium/

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • May 2004
      • 1403

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av Centurion

      Här i Kalmar finns det väldigt många privata hyresvärdar, provat med dem? Tricket är nog för övrigt att inte fråga efter "lokal" utan gå ner på en lägre nivå och kolla efter "skräputrymmen" som de ändå ej har användning för...
      Att undanhålla sanningen om ändamålet/syftet med lokalen är inte att rek. Det kan bli en riktigt snabb uppsägning med ersättningskrav,som
      följd. Säg sanningen det tjänar man på i längden. Hos mej har de bytt förvaltare tre gånger på 8-år.Vid andra tillfället ville de komma på inspektion. Gissa vad de sa när de såg alla akv.? ..Men jag hade ju sagt sanningen från början och det står svart på vitt i mitt kontrakt.Så nån vecka senare ringde den nye omr.chefen upp mej och bad om ursäkt! Hälsn. -Mr.Fish-

      Kommentar

      • Centurion
        Användare
        • October 2003
        • 210

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish
        Att undanhålla sanningen om ändamålet/syftet med lokalen är inte att rek. Det kan bli en riktigt snabb uppsägning med ersättningskrav,som
        följd. Säg sanningen det tjänar man på i längden.
        Ser inte var i min skrift jag rekommenderade att ljuga om syftet?
        http://www.adelgren.se/akvarium/

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • July 2002
          • 5395

          #5
          Tänk på att citera nyckelmeningarna istället för hela inlägg eller flera hela inlägg. Det är nämligen helt meningslöst.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Mr.Fish
            Användare
            • May 2004
            • 1403

            #6
            Ser inte var i min skrift jag rekommenderade att ljuga om syftet?
            "Tricket är nog för övrigt att inte fråga efter "lokal" utan gå ner på en lägre nivå och kolla efter "skräputrymmen" som de ändå ej har användning för..." OJ,DÅ -JAG MISSUPPFATTADE DEJ TYDLIGEN...[8]

            Kommentar

            • Centurion
              Användare
              • October 2003
              • 210

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish
              OJ,DÅ -JAG MISSUPPFATTADE DEJ TYDLIGEN...[8]
              Uppenbarligen. Ha en bra dag
              http://www.adelgren.se/akvarium/

              Kommentar

              • Mr.Fish
                Användare
                • May 2004
                • 1403

                #8
                citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish

                Ser inte var i min skrift jag rekommenderade att ljuga om syftet?
                "Tricket är nog för övrigt att inte fråga efter "lokal" utan gå ner på en lägre nivå och kolla efter "skräputrymmen" som de ändå ej har användning för..." OJ,DÅ -JAG MISSUPPFATTADE DEJ TYDLIGEN...[8]
                Vadå ,men som de ändå vill uthyra som akvarielokal?

                Kommentar

                • Centurion
                  Användare
                  • October 2003
                  • 210

                  #9

                  Här har du en bra lista över hyresrätts-bolag i kalmar:

                  http://www.adelgren.se/akvarium/

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • June 2004
                    • 1582

                    #10
                    Tack för hjälpen men det fanns inga lokaler för tillfället på hemsidorna. Har du lokal Centurion? Vi får väl ringa runt eller nått.

                    Mvh/ BB

                    Kommentar

                    • cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 3111

                      #11
                      Hej Joel!

                      fråga rolf vem han hyr av, han har väl rätt hyfsat pris har jag för mig, de har säkert fler lokaler. tricket är väl att det kostar en del med vatten avlopp och el om det inte finns i lokalen.

                      Mvh

                      Peter
                      Mvh
                      Peter

                      don´t drink water-fish ..... in it!

                      Kommentar

                      • Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • June 2004
                        • 1582

                        #12
                        Tjena Peter, jag tror Rolf hyr av Kalmarhem men vi har frågat dem och de hade inga lokaler till uthyrning. Rolf ger drygt 500kr i månaden så de går nog snarare back på honom. Vet du någon lokal, Peter? vi behöver ingen stor drygt 20 kvm samt vatten och el i ett pris av drygt 500 kr.

                        Mvh/ Joel

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 3111

                          #13
                          Tja.

                          nä tyvärr vet jag inga lokaler som är lediga, det är ju ett tag sen jag letade själv, men som sagt så är det nog inte svårt att hitta om du ringer runt, däremot får du nog vara beredd på att betala för installation av el och vatten och förmodligen oxå för förbrukning av det.

                          mvh

                          Peter
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          • Bright_Blue
                            NCS Medlem
                            • June 2004
                            • 1582

                            #14
                            Ja det är ju det som är det tråkiga. Det optimala från vår sida är om allt fanns för ett rimligt pris, och det gör det nog inte.

                            ÄR DET NÅGON HÄR PÅ FORUMET SOM SKULLE VILJA VARA MED PÅ EN LOKAL I KALMAR?

                            En till desto lättare med matning mm under vissa perioder som sommaren. Dock kanske lokalen får bli lite större då. Hör av er om intresse finns.

                            Mvh/ BB

                            Kommentar

                            • PlAyEr

                              #15
                              Jag skulla aldrig dela lokal med nån jag inte kände.. Det är som att skriva kontaktannons och skriva: Hej är det nån som vill bo med en desperat man? vi kan sitte framför mitt 375 kar och fisa och äta chips

                              Kommentar

                              Arbetssätt...