Provfyllning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Provfyllning?

    Hur brukar ni göra med era nya kar, brukar ni provfylla dem innan?
    Tänker då speciellt på om akvariet är väldigt stort (mitt är 900L).
    Tar ju lite tid att göra detta när karet är så pass stort, förutom att se att karet håller tätt kan jag ju samtidigt testa mina nya ytterfilter (Eheim 2080, 2 st)så de funkar och håller tätt samt att BTN-modulerna sitter kvar etc. Det sunda förnuftet säger mig att jag borde göra detta!?
  • robin_bockman
    Användare
    • January 2005
    • 90

    #2
    Det tar väl, 15-20 minuter, klart värt tiden ifall det skulle vara nått som inte fungerar

    Kommentar

    • Belgarath
      Användare
      • February 2005
      • 584

      #3
      Absolut..skulle inte bara fylla på baljan, vända ryggen till och hoppas på att det funkar...nä för tusan, provfyll och kolla så att allt är tätt och sitter på plats + testa dina pumpar..ända raka att göra. Hade nog låtit det gå 24 timmar oxå för att vara på säkra sidan (900 liter i en pöl på golvet är ju ingen hit).

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

        #4
        Absolut! Kolla att allt är i våg fortfarande!
        Anders L

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

          #5
          Helt rätt enligt mig oxå! Sen så får du ut lite av "skiten" ur karet samtidigt, dvs skräp och smuts från isättning av bakgrund osv osv
          Precis som dom andra skriver känns det väl lite tryggare att veta att karet är i våg och att allting funkar, så slipper man ha en inomhuspool när man vaknar en morgon....

          Lycka till - Deathdealer
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          Arbetssätt...