Tönt hobby?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nyllet90
    Användare
    • October 2004
    • 1133

    #31
    Men Alexander du är väl typ i 15 års åldern? Vd tycker dina kompisar om akvaristik?

    Men daniel, sånt är väl inte "coolt" heller? eller är det det?
    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

      #32
      citat:Men Alexander du är väl typ i 15 års åldern? Vd tycker dina kompisar om akvaristik?
      Vad de tycker om akvaristik hör inte hemma här. []
      Mvh Alex

      Kommentar

      • Nyllet90
        Användare
        • October 2004
        • 1133

        #33
        Nej, förlåt. Det va en personlig fråga. Men är det nån som vet hur många under 18 som är med i ncs?
        Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

          #34
          Många amerikanska hiphop stjärnor har akvarium med just malawi och tävlar om vem som har dyrast/ovanligaste fisken... så lite töntigt e det =)
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • lisabeth
            Användare
            • December 2012
            • 124

            #35
            Jag skiter fullständigt F-N i att jag blir kallad tönt och nörd ,för det spelar inte någon roll om jag åker 3000 mil motorcyckelett år,knypplar eller har 8 akvarier i vardagsrummet ,det finns ALLTID folk som har dom åsikterna om andra som inte gör som dom.
            Gör det DU tycker är kul så länge det inte skadar andra.
            lisa

            Kommentar

            • Gäst

              #36
              Låt dom kalla det vad dom vill Jag kallar det Akvarist!!!! Allt annat är oväsentligt de är bara avundsjuka på att ni har en Hobby. Dessa människor som kallade en för nörd när man var yngre kom senare och frågade om akvarier. De tröttnar ingen har kallat mig för nörd de sista 20 åren.
              VAR STOLT ÖVER DIN HOBBY!!!

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

                #37
                om man säger så här-varför bry sej om vad andra tycker!? Jag behöver ingen bekräftelse för vad jag gör oavsett vad det är, min behållning är att jag mår bra och det är det viktiga-om andra tycker si eller så svarar jag -intresseklubben noterar! mer med är det inte.
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                • Mathias-D
                  Styrelsemedlem
                  • January 2003
                  • 513

                  #38
                  jag ligger lågt när jag är i skolan.
                  Klart är det redovisning och man fläker upp en uppsats stor som en bok om guppy så är det ju lite oflyt ,kanske inte många som intresserar sig i det (mer än man själv)...är det nån som kaxar mycket så spöa upp dom då (säg att dom börja om det var nån som frågar

                  om man tänker på ryktet så kan man fråga sig om vad folk tänker på när man siger sitt namn typ., han med akvarie ger inte så stor respekt men om dom te.x tänker på "han med den råtrimmade moppen", "han med fet aimet på CS" ...

                  Kommentar

                  • Mr.Fish
                    Användare
                    • May 2004
                    • 1403

                    #39
                    Jag skulle vilja uttrycka mej som Lisabeth! I ålder 15-20 är man som mest påverkningsbar av sin omgivning. Det är bara att "slå dövörat till" och vara sig själv. Vad gör en "tuff" 15-åring nu för tiden ? -Mr.Fish- = ak. "Fisknörd"[8D]

                    Kommentar

                    • Mathias-D
                      Styrelsemedlem
                      • January 2003
                      • 513

                      #40
                      undrar jag också, men vet bara vad jag själv gör och det funkar bra för mig är ingen som säger nått på dagarna

                      Kommentar

                      • Jonas E
                        Användare
                        • February 2003
                        • 2533

                        #41
                        hehe...de e ju lite smått nördigt o ha mellan 10 och 20 akvarium men när mina polare hälsade på i min "hörna" en kväll i somras vart det inte direkt några negativa kommentarer. Jag fick dock förklara lite grejer om och om igen innan en av tjejpolarna fattade att man inte kunde ha en tropheus duboisi i den guldfisksskål hon hade hemma

                        Efter lite småkonstiga inledningsfrågor var det väl mest frågor om hur stort akvarium man behövde för att få köpa sånadär gula fina fiskar av mig. Det bådar gott inför framtiden
                        /Jonas
                        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                        Kommentar

                        • pirran
                          Användare
                          • December 2004
                          • 186

                          #42
                          ja det är inte många som reagerar positivt på att man har 4st akvarier hemma utan de tittar förebrående på en och undrar varför jag inte slänger i alla fiskar i det stora och bara har ett! det finns ju inte speciellt många som det går att prata akvarier med direkt heller så tur är väl att detta forum finns så man kan fråga och ventilera saker utan att bli en plåga för allmänheten.
                          kopmpisar skulle bara veta hur intressant det är att sitta och kolla på akvariet i en halvtimma istället för tv´n så skulle de garanterat få en annan uppfattning. tror folks negativa åsikter beror på okunnighet som alltid nästan....
                          pirran

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 14633

                            #43
                            Under min ungdomstid var det ingen som uppfattade mina akvarier som tontiga (jag skaffade akvarium nar jag var 6). Det ar forst i 20arsaldern osakra manniskor forste hitta nagot att hacka pa nagon gang (lumpen, Universitetet, dvs. nya miljoer med nya manniskor). Den typen av manniskor kommer att hitta nagot "tontigt" att sla ner pa. Jag har faktiskt aldrig traffat nagon som tycker att akvarium ar tontigt "pa riktigt".
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • Uffeman
                              Användare
                              • February 2004
                              • 234

                              #44
                              Alla hobbies som inte vänder sig till den stora massan har lätt för att få nördstämpel. Någon statistik visade att över 50% av alla som började med akvarium lägger ner hobbyn inom första året pga problem, vilket visar att man som person måste vara analytisk och uppmärksam på detaljer och även gilla att gräva ner sig på detaljer som vattenvärden och annat för att lyckas.
                              Gillar man inte att göra det får man syssla med någon mainstream-aktivitet som fotboll och håna de andra som lyckas med hobbyn istället.
                              Så tror jag människan fungerar.

                              Kommentar

                              • imported_n/a
                                Användare
                                • November 2004
                                • 572

                                #45
                                Sen så skapar man nog själv en bild av att det är töntigt...Tex när man öppnat plånboken samt lagt ner hela sin själ i att fixa till nått snyggt/intressant...o man är så så nöjd.Så kanske man får besök och ingen säger nått...ser liksom inte tanken...typ lika ointressant som tapeterna på väggarna,o man gruvar sig i sju akter!! Men ser ni inte??

                                Kommentar

                                Arbetssätt...