Tönt hobby?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

    #61
    citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90

    Ni har absolut inte samma erfarenheter som mej. Men jag har ju iofs inte några ballla ciklider utan bara lite tråkiga svärdbärare i ett lamt 60 liters kar.
    Vaaaaaa...! Efter ,minst, ett halvår, på CIKLID-forumet nr.1. Har du
    fortfarande kvar några svärdbärare i 60L burken!!! -SKÄMS!
    -Mr. Fish-

    Kommentar

    • Nyllet90
      Användare
      • October 2004
      • 1133

      #62
      HAHA, mr.fish. Mina minst lika lama föräldrar ger mej ju aldrig någe 375 liters kar!![] Men nån dag ska jag bli den största malawisten a dom alla!!
      Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

      Kommentar

      • Mr.Fish
        Användare
        • May 2004
        • 1403

        #63
        Alltså, du har ett 60L Akv. med några svärdbärare. Och dina "polare" tycker att den platsen,i ditt rum, är mer lämpad för en "bibba med fibban" ,eller... Säg åt polarna att det är "århundradets" Rave-fest den 15-17 Apr i Filipstad. Så lovar jag att de där efter aldrig mera kommer att klaga-ens på dina Svärdbärare! [8D]

        Kommentar

        • Nyllet90
          Användare
          • October 2004
          • 1133

          #64
          haha... är det stämman du snackar om eller?
          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

          Kommentar

          • Mård
            Användare
            • February 2004
            • 285

            #65
            Hej alla fiskvänner!
            Jag har alltid varit en nörd, för när man säger nörd menar man väl någon som är väldigt insnöad på något ämne? Så med andra ord har jag alltid varit en nörd....Jag har från unga år bott i stallet för att sen bli totalt malawi fixerad och nu både discus och malawi plus att jag då fortfarande är hästnörd. Men jag tycker att det är riskept!!! De riktiga töntarna är de ungdomarna som "hänger" i centrum om nätterna och de som går ut 3-4 ggr i veckan (fast det är ju kul att gå ut en gång i veckan typ)....

            Att hänga i centrum har jag aldrig pallat..tråkigare sysselsättning får man ju leta efter...brukade orka med högst en kvart och sen gick jag hem, slängde mig i soffan och läste Edding eller annan fantasy...

            Lite off topic men ligger nu på 20 boken i Sagan om drakens återkomst
            Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

            Kommentar

            • Mr.Fish
              Användare
              • May 2004
              • 1403

              #66
              Häng på nu Nyllet !

              Kommentar

              • tommy
                Användare
                • January 2005
                • 24

                #67
                The super swede Ronnie Pettersson
                var passionerad akvarist innan han omkom på Monza 11/9-78
                det borde tabort töntstämpeln för alltid.

                MVH Tommy

                Kommentar

                • Helenai
                  Användare
                  • October 2004
                  • 269

                  #68
                  Nyllet90: I 60 liter kan du klämma ner några dvärgciklider, finns hur många snygga som helst. Jag är ju personligen tokig i schackisar, Dicrossus filamentosus, tillsammans med kardinaler, bilbukar, corydoras och otocinclus. Men det finns, minst sagt, gott om alternativ!

                  Varför inte sätta upp ett sydamerikanskt lekkar med tjocka lager boklöv, stjärngräs (Heteranthera zosterfolia), någon apisto i lekkondition och några bilbukar eller någon annan mindre tetra? En hane + 3-4 honor ger ju underlag för revirstrider i lagom skala.

                  Lovar att tjejerna med den rätta karaktären tycker det är coolt.
                  Min första pojkvän hade ju ett par huggormar lösa i sovrummet (hög tröskel av plywood). En lätt personlig touch...
                  Varde ljus... och det vart mörker.

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

                  Kommentar

                  Arbetssätt...