gamla artiklar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

    gamla artiklar

    såg en bra artikel från 1983 den börjar så här

    Tanganyikasjöns pärlor, eller Öppet brev till Stig Jansson Av: Stefan Thorsén

    Alla akvarister är tokiga. En del är Tropheustokiga som Marcus Zadenius eller Sven-Bertil Hedman. Andra är allmänt tokiga som Kjell Fohrman. Ett mindre antal är stentokiga som Lasse Forsberg. Själv är jag normal akvarist, dvs genomsnittstokig. En annan sak som tycks vara gemensam för alla akvarister är uppfattningen att gräset är grönare på den andra sidan. I våra kretsar yttrar det sig så, att det är den fisk vi ännu inte lyckats skaffa, som är den mest fascinerande.

    Helt okej fungerar fortfarande
    Christer




    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten
  • specmats
    Användare
    • December 2004
    • 3060

    #2
    citat våra kretsar yttrar det sig så, att det är den fisk vi ännu inte lyckats skaffa, som är den mest fascinerande.
    Som du christer! jag kom ihåg när jag var i din lokal för drygt 10 år sen och du favoriserade stora rovisar! sen testade du en stor grupp med tropheus,nån rainbow variant har jag för mej som du senare sålde på firman!? fick du den gruppen såld?
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av cf.akvarielagret

      En annan sak som tycks vara gemensam för alla akvarister är uppfattningen att gräset är grönare på den andra sidan. I våra kretsar yttrar det sig så, att det är den fisk vi ännu inte lyckats skaffa, som är den mest fascinerande.
      Jepp, så är det. Ofta blir man också besviken då man väl provar på arten man väntat på då den omöjligt kan uppfylla de höga förväntningar man har hunnit skaffa sig. Men det tar ett halvår eller så innan man landar och inser detta, första tiden är man uppe i det blå och lyrisk över sina nya firrar oavsett hur tråkig arten är, man befinner sig fortfarande i sin fina lilla fantasibubbla.
      Själv är jag helt manisk på att byta fisk pga detta, jag börjar tro jag är beroende av dessa fantasibubblor jag studsar runt i, så fort bubblan spricker så står jag med fiskhinken på akvariebutiken igen... *suck* [V]
      Men jag tror jag börjar sansa mig nu, jag har börjat återvända till arter jag haft och som jag gillade ovanligt mycket istället för att söka nya arter hela tiden. Och det känns riktigt bra faktiskt.

      EDIT. Såg just att denna tråd var placerad under afrikanska ciklider, men jag har provat på en del sådana också och hamnat i samma fantasibubbla så det jag skrev ovan gäller fortfarande.
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      Arbetssätt...