Grotta bakom BTN

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robin_bockman
    Användare
    • January 2005
    • 90

    Grotta bakom BTN

    Jag har en btn i mitt kar, inget filter bakom, jag funderar på och ta bort gallret mellan bakgrunden och framsidan och låta fiskarna gå som dom vill mellan dom två avdelningarna, borde dom inte se det som en narturlig grotta?

    Kommer dom att hitta ut och in eller finns det risk att dom bara hänger där bak?

  • stahl_mikael
    Användare
    • January 2004
    • 114

    #2
    Kan tänka mig att när du ska fånga upp nån fisk och den gömmer sig i grottan så har du nog problem Samma sak om du ska flytta akvariumet nån gång och nån fisk gömmer sig i grottan

    Kommentar

    • Marcus1979
      Användare
      • January 2003
      • 404

      #3
      Tycker det är en direkt dålig idé att släppa in fiskarna bakom bakgrunden. Dom kommer att vara där mer än framför och då får du ju inte se dom någonting. Som sagt så är det omöjligt att få tag i dem när dom väl simmat in där. Jag har egengjord bakgrund och ångrar varje dag att jag inte var seriösare när det gäller skarvarna för jag får se yngel försvinna in där bakom som inte kommer ut igen.
      Mvh/Marcus
      960L Malawi

      Kommentar

      • robin_bockman
        Användare
        • January 2005
        • 90

        #4
        Ja det är frågan, var kommer fiskarna ätt vara, är det nån som har kört med en öppen lösning, om man bara matar på framsidan så tycker jag dom borde dra sig för att hänga på den mörka sidan...

        Anledningen till att jag frågar är att jag har en mal som klättrat över några gånger, när det rinner över till baksidan så räcker det för den här killen för att surfa över, en petflaska som mjärde får dock tillbaka gynnaren inom en timme, vi har ett litet privat ställningskrig han och jag

        Kommentar

        • GoSatta
          Användare
          • February 2003
          • 1686

          #5
          blir ju tråkigare om nån större fisk trillar in där och dör, dom brukar inte va lika lätta att få ut med en petflaska =)
          /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
          http://www.gosatta.org

          Kommentar

          • robin_bockman
            Användare
            • January 2005
            • 90

            #6
            Det är en tanganyka bakgrund så det finns faktiskt plast att peta överallt uppifrån...

            Kommentar

            • PsyM
              Användare
              • March 2004
              • 460

              #7
              Om du ska göra det så tycker jag inte du ska låta hela bakgrunden vara öppen.
              Utan i såfall just där gallret sitter, 20 cm in, och sen blokerar du med något(exempelvis filtermaterial) så att fiskarna inte kan simma längre in.
              Min Zoon
              Mitt 900 liters

              Kommentar

              • robin_bockman
                Användare
                • January 2005
                • 90

                #8
                Ja det är en bra idé Psym, det känns lite outnyttjat med ett stort grottsystem som fiskarna inte har tillgång till, förutom surfmalen som snart får betala egen hyra för sitt singelrum

                Kommentar

                Arbetssätt...