Mats: Ah.. Då kan man höra med det med ju! =)
befolknings frågor ang SA akvarium
Kollaps
X
-
-
Grov kross ala råda och marmor kan nog vara döden före corydoras (har sett det själv). Men fin kross som biltemas har jag inte hört någon som har haft några negativa effekter på tömmarna...
Men visst, kan man få tag på rundkornig sand så är det bäst!
Skulle nog satsa på fin natursand med snygg färg om det går att få tag på.Anders LKommentar
-
Jag har inte heller hört ngt om bläster. Men har den sand än bättre färg än bläster så kör jag på den istället.. Vill helst att lite "halvmörkt" i akvariumet.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.Kommentar
-
Biltemas blästersand är rundkornig kiselsand vad jag vet, den är iaf inte vass. Ingen fara för pansarmalarnas skäggtömmar.
Kommentar
-
Skulle man kunna ha fyra Acarichtys heckelii i ett 120 akvarium eller 150cm?Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.Kommentar
-
-
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.Kommentar
-
Det är ingen exakt vetenskap vi håller på med här. Zoopet säger 150 cm och de du länkar till säger 120 cm. Vem har rätt o fel, säg det. En sak är säker, ju större akvarium desto större chans att fiskarna trivs.Kommentar
-
Självklart att desto större desto bättre.. Det gäller ju de flesta om inte alla fiskarna.. Hade jag haft ett akvarium på 25meter och 25meter och 25meter högt. Så hade nog fiskar trivs bättre där än i ett 200*50*50Cm akvarium. Men det hör inte riktigt till saken.
Men då vet jag vad du tycker i alla fall..Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.Kommentar
-
Du vet åtminstone att det finns olika uppgifter om minsta längd på karet för A. heckelii. Hade jag haft ett tomt 120 cm akvarium hade jag nog testat, men varit beredd på att det kanske inte funkar.Kommentar
-
Hej igen!
Förlåt att jag lät otrevlig.. Var för tidigt för mig att vara vaken så jag blev lite sur märkte jag..
Ja testa kan man alltid föra. jag får se vad som händer..
Jag har inte bestämt mig ännu helt för den delen heller..Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.Kommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Linda A
Så 120cm stämmer inte?
Kommentar
-
-
[quote]citat:Ursprungligen skickat av hutti
Jo det gör det...men om hasse får välja så.....Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.Kommentar
Kommentar