Finkornig sand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skorpio
    Användare
    • October 2004
    • 244

    #16
    Rådasand hittar du på alla byggvaruhus..finns i olika strl...man har det till dricksvattenfilter (egen brunn/egen sjö osv)...billigt det med..typ 60-70 spänn för en 25:a...men tvätta det innan ordentligt...är massa damm kvar trots att det ska vara tvättat.
    Skarru bara ha 2 -3 liter? ja då lönar det sig nog att gå till en akvariehandlare och köpa.............................Moss

    Kommentar

    • Shamstar
      Användare
      • January 2005
      • 36

      #17
      Okej men då står det mellan biltemas blästersand och rådasanden.....
      Är det någon färgskillnad som nån vet om på de olika sandsorterna????
      Jag vill gärna ha en så mörk sand med naturlig så naturlig "look" som möjligt.
      Sen undrar jag om det inte blir svårt att slamsuga å så med finkornigt sand? Isf måste bottnen bli skit smutsig efter ett tag, eftersom sanden är så tät att inget glider ner imellan kornen utan lägger sig som ett lager på. Eller hur är det??
      /Shamstar

      Kommentar

      • mek
        Användare
        • January 2005
        • 540

        #18
        En del odlare kör med riktigt fin sand, rejält tilltagen pump och vattenbyte 3-7 ggr per vecka. Då slipper du slamsuga
        Själv har jag hyfsat mörk sand, som jag slamsuger varje söndag. So far so good.

        Kommentar

        • jimel
          Användare
          • January 2005
          • 63

          #19
          Råda är väl lite mörkare men biltema ser verkligare ut eller som sanden ser ut på en badstrand eller liknande iaf.
          Tror botten ser skitigare ut med biltema men det är den nog inte och det är inga problem att slamsuga den.
          Min Zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275432

          Kommentar

          • Shamstar
            Användare
            • January 2005
            • 36

            #20
            Hur funkar det med att slamsuga sån här finkornig sand.... åker inte det med när man slamsuger eller är det tungt nog att stanna kvar i karet??
            /Shamstar

            Kommentar

            Arbetssätt...