Ang Tjeck-fisk..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #16
    Detta "befängda" påstående är inte taget ur luften utan sagt av flertalet handlare som tagit in fisk ifrån Tjeckien och som jag varit i kontakt med. Sedan beror det ju på vilka tjeckiska exportörer det handlar om...

    Ovetande och okunnighet...men snälla nån...bara för att någon är av en helt annan uppfattning än du så behöver det inte vara att man kan mindre om saken i fråga utan enbart t ex har andra erfarenheter.

    Kommentar

    • Akvarium Ronneby
      Användare
      • April 2002
      • 56

      #17
      Erfarenhet ... men snälla nån då...
      Ovetande och okunnighet.. är inte lika med vetande och kunnighet.
      Att ha olika erfarenheter gynnar ju bara mångfalden men att lägga sitt eget lilla begränsade vetande mot ett brett kunnande skapar bara förvirring och ännu mera osäkerhet...
      Hälsningar
      Peter

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #18
        Och med det vill du säga?

        Kommentar

        • perik9
          Användare
          • April 2002
          • 161

          #19
          Jag håller på med en artikel ang. tex. Varför African Diving lägger ner. Och hur det funkar med efterföljarna(dom som arbetat hos African som startar egen export.
          Det jag menade var att helst ska man få fisken alltså det är ingen som vill betala, folk beställer från Tyskland. Hur ska då handlarna tex kunna ta in nya sorter från tex Malawi när ingen vill pröjsa.
          Jag har pratat en del med Mikael(African) som tycker det börjar bli helt galet.
          Pratade också med Kent idag angående Troffar det kommer att gå åt fanders tyckte också Kent.
          Jag själv tror att det är vi själva som kommer vara upphov till att vi i framtiden får in mindre nyheter m.m
          Men jag ska skriva en del om detta i artikeln.
          Mvh Perran
          Perran

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #20
            Jag såg det första gången du skrev inlägget så varför upprepa det hela?
            Du behöver inte svara då jag inte tillägnar mer tid till denna tråd.

            Intressant perik9. Ska du skriva för CB eller?

            Kommentar

            • Akvarium Ronneby
              Användare
              • April 2002
              • 56

              #21
              Jag svarar med nöje.
              Att du inte svarar mer i tråden är ju lysande, det betyder ju att jag har övertygat dej, att man när man kallar sej Tricella kan trigga ner utan att behöva ha sista ordet..eller
              Retar mej och retar mej fortfarande, och kommer troligtvis att reta mej i fortsättningen.. på dessa erfarna eller jag menar ju oerefarna inlägg

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #22


                Det säger allt som behövs sägas...

                Ooops?!?! Kunde inte hålla mig.

                P.s. Jag kommer att fortsätta med mina oerfarna, okunniga och befängda inlägg då jag vet att det åtminstone finns en på detta forum erfaren, kunnig och skicklig nog att korrigera mig.

                Kommentar

                • Akvarium Ronneby
                  Användare
                  • April 2002
                  • 56

                  #23
                  Tål du inte kritik.eller...?
                  Står jag inte upp bakom mina inlägg, eller ska du dra mej för att vara en mask som jag jag ville ha som underhållning på forumet.
                  Att hota med en gammal känning är just ganska lågt tycker jag..
                  Peter

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    #24
                    Kritik och dumt påhopp är inte samma sak. Du gick på person och jag diskuterade sak...där är skillnaden som retar mig. Tål du inte kritik eller?

                    Kommentar

                    • Cutekid
                      Användare
                      • January 2003
                      • 3368

                      #25
                      Då var den sedvanliga helgtråden i gång Ta det soft nu boys.
                      Carl

                      Besök petrochromis.com´s forum:

                      http://petrochromis.com/phpbb3/

                      Kommentar

                      • Akvarium Ronneby
                        Användare
                        • April 2002
                        • 56

                        #26
                        Jag tar kritik när den är befogad.. kritik mot mej som person tar jag till mej en stund, sedan avgör jag om jag om det är något min lilla hjärna ska ta till bearbetning.
                        Oftast rinner kritiken ut genom mina pekfingrar just på tangentbordet och tex här i detta forum.
                        Men så till saken då....
                        Att jag som person inte lägger mig i allt är väl tur det, då skulle jag kunna kalla mej huvudmoderator utan minsta tvekan.
                        Att jag inte trots att jag är trotsig petar i all skit så att säga.. är väl att jag inte kallar mej allvetaren... ja just de

                        Kommentar

                        • Zaphi
                          NCS Medlem
                          • July 2002
                          • 5395

                          #27
                          citat:Ursprungligen skickat av Akvarium Ronneby

                          Erfarenhet ... men snälla nån då...
                          Ovetande och okunnighet.. är inte lika med vetande och kunnighet.
                          Errm? OK?!

                          citat:Ursprungligen skickat av Akvarium Ronneby
                          Att ha olika erfarenheter gynnar ju bara mångfalden men att lägga sitt eget lilla begränsade vetande mot ett brett kunnande skapar bara förvirring och ännu mera osäkerhet...
                          Varför skulle det vara fel av Stefan att skriva och dela med sig av något han hört från flertalet handlare/odlare? Det se inte jag som eget litet begränsat vetande.
                          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                          Kommentar

                          • Akvarium Ronneby
                            Användare
                            • April 2002
                            • 56

                            #28
                            Nej narturligt vis inte. visst är det hans värld..

                            Kommentar

                            • CRAYLEONE
                              Användare
                              • May 2003
                              • 145

                              #29
                              ........ Jaaaa, det hade varit kul med ett reportage om tjeck-fabrikerna... säger jag till mig själv, eftersom tråden har spårat ur en skvätt.... Allså, om ryktet ang dessa käcka (?) fiskar är befängt eller ej... Det kan ju vara så att tjeckiska odlare är oerhört duktiga? Eller..?

                              Kommentar

                              • Zaphi
                                NCS Medlem
                                • July 2002
                                • 5395

                                #30
                                Min erfarenhet är att tjeckfisken är av sämre kvalitet. Jag har sett många fall där de till och med säljs billigare för de har sämre färger än andra och är svårare at bli av med helt enkelt. Senast jag såg detta va det med leleupi.
                                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...