Annorlunda frigolit!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Belgarath
    Användare
    • February 2005
    • 584

    #16
    Deathdealer, förstår jag dig rätt om det är ok för vem som helst att handla av den här snubben då. Som så många andra på tråden så tycker jag oxå att det låter jäkligt interessant men man kan ju befara att priset blir högt ändå, speciellt om man nu ska ha en "färdig" bakgrund. Kan ju aldrig tänka mig att han sitter med färdiga mallar för formpressing till akvariebakgrunder .

    Kommentar

    • skorpio
      Användare
      • October 2004
      • 244

      #17
      Låter kanon som sagt......Men du Herr Död..kolla upp med din kontakt lite mer om vad för former han kan få till...priser på sånna....ja allt allt du kan få fram...låter skitbra på ren svenska....snyggt jobbat Herr Död!!!!!..............Moss...
      Ps Vad har dom den här sortens frigolit till igentligen???
      ...någon special isolering eller??? tänker på priset...

      Kommentar

      • Styrsö
        Användare
        • November 2004
        • 343

        #18
        Jag har använt den rosa styroliten (ecoprim) till mina egna moduler.
        på bild:


        Lätta att forma och starkt för de höjderna jag behövde.
        Kommer inte i håg priset på Silvan men jag tror inte det var så högt som 350 sek per skiva

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

          #19
          Till ALLA; det är bara att ringa killen! Han har redan blivit tillfrågad tidigare, och för att förklara vad företaget tillverkar idag, så är det allt ifrån loggor i 3D till en tandkrämstub på 5m i SKALA!!!

          Jag tror säkert att han kan hjälpa till med både det ena och det andra...t.ex göra grottr, stenar, stenpartier...det är nog bara fantasin som begränsar...


          Men jag har deran sagt till han att han med ALL säkerhet kommer få samtal....så?!?!?!...ring!


          Deathdealer
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • Belgarath
            Användare
            • February 2005
            • 584

            #20
            Jaha..då får man väl vänta och se vem som vågar beställa något därifrån först (med total utvärdering och omdöme härinne tack ) innan man slår till själv kanske..ja jag vet..är en fegis haha.

            Kommentar

            • deathdealer
              Användare
              • August 2004
              • 1639

              #21
              Belgarath the sorcerer!

              Ingen fara att beställa - det är bara TÅLIGARE än standardfrigolit....mer kompakt men egentligen samma material :-)

              Deathdealer
              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

              Kommentar

              • Belgarath
                Användare
                • February 2005
                • 584

                #22
                Jo det har jag förstått, jag menade mer om någon nu beställer nått formpressat, tummen mitt i handen själv så att börja karva i frigolit är nog det sista jag ska ge mig på haha .

                Kommentar

                • Juanito
                  Användare
                  • May 2002
                  • 180

                  #23
                  citat:Ursprungligen skickat av robban-h

                  är det typ samma som den rosa styroliten? som man har som isolering?
                  Jag har denna form men blå inte rosa. Som skydd mot sten på bottnen av akvariet. Färgerna kan ju skilja mellan svedala och finnlanda.
                  juanito

                  Kommentar

                  • roccster
                    Användare
                    • August 2004
                    • 583

                    #24
                    För att skära använd en foamcutter, blir som att smöra en rostad macka.

                    MVH

                    / Richard
                    http://www.ornemark.com

                    Kommentar

                    • deathdealer
                      Användare
                      • August 2004
                      • 1639

                      #25
                      Roccster is BACK!!!![8D]


                      Deathdealer
                      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...