Annorlunda frigolit!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deathdealer
    Användare
    • August 2004
    • 1639

Annorlunda frigolit!

Fick ett mail till firman idag, från ett företag som arbetar med frigolit, MEN denna frigolit var HÅRD och utan porer?!?!?
    Den skräpar inte ner som den vanliga, och är betydligt tåligare....

Kolla in länken - verkar HELT super om man ska bygga nåt till karet...

MONTERA FOLIETEXTER RIKTLINJER & BYGGLOV Frigolitfabriken Tillverkar 3D-skyltar och reklammaterial i frigolit

Jag ska kolla upp om det går att handla från dom dvs lösa block!

Deathdealer
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
  • johanssonsan
    Användare
    • October 2004
    • 160

Kommentar

• deathdealer
      Användare
      • August 2004
      • 1639

stort tack johanssonsan!! *ler*

Deathdealer
      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• deathdealer
        Användare
        • August 2004
        • 1639

Har presic fått prover med posten...VILKEN skillnad!

Jag tror att detta materialet kommer ge 100% bättre hållbarhet för de som vill bygga egna bakgrunder - utan tvekan!!!

Wow!!!

Deathdealer

Kommentar

• skorpio
          Användare
          • October 2004
          • 244

Tjenare Herr död
          Jo du..återkom gärna med fler fakta kring ditt nya scoop
          Priser....hur mycket/lite man kan få köpa.....vad det finns i för bredder o tjocklekar osv osv....låter ju på dig som det verkligen är en WOW grej?!..kanske inte långt från ett **ASG**
          .......................Moss.....................

Kommentar

• deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

oki...liten rapport OCH en prisuppgift!
            Denna frigoliten är "stenhård" jämnfört med vanlig frigolit!
            Man kan få det (om man vill) i ett block som är t.ex 5x2x2 meter!!!...men vad ska man med det till *asg*

Nåväl - ett stycke som är t,ex 2m x 50cm x 10 cm kostar ca 350:-!!!
            Vill man ha det i 20cm (ett stycke) så kostar detta ca 650:-!!!

Killen KAN ta fram väldigt NATURtrogna former direkt om man vill det!!!

SUPER grej för alla som inte vill PILLA själva, men vill ha en bra bakgrund!

Mvh

Deathdealer

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Frågan är hur lätt det är att skära i och forma stenar med kniv etc? Jag tyckte det va jobbgt att skära i vanlig frigolit. Låter ju iofs vara en bra grej.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Vomera
                Användare
                • June 2004
                • 102

Uppvärmd ståltråd är något att testa om man enkelt vill skära i frigolit.

Kommentar

• robban-h
                  Användare
                  • May 2003
                  • 24

är det typ samma som den rosa styroliten? som man har som isolering?

Kommentar

• deathdealer
                    Användare
                    • August 2004
                    • 1639

robban-h; jepp...han håller på att kolla med leverantören om man kan få fram det vitt, och givetvis om det finns några som hellst farliga ämnen i styroliten! MEN har har frigolit som är PRESSAD...dvs betydligt kompaktare och stryktåligare!!!

Deathdealer

Kommentar

• davide
                      Användare
                      • December 2003
                      • 335

Kul med lite nya material, men annars såt tycker jag inte att den vanliga frigoliten är för mjuk. Den blir ju rätt hård då man har satt på husfix & lack, samt billigare...
                      MVH David
                      www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

Kommentar

• deathdealer
                        Användare
                        • August 2004
                        • 1639

davide; MEN du kan få den som ett enda kraftigt stycke, slippa sätta ihop, hårader osv...tycker JAG är bra! *ler'

Deathdealer

Kommentar

• Bilbo
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 1159

Formad styrolit har jag haft i mitt 222-liters i ca 4 år utan problem. Iofs lackad men bara på ena sidan (framsidan).
                          Inga problem att skära i, snarare lättare att göra detaljer!
                          Jag blir lite förvånad att det är en sådan WOW grej, jag trodde alla använde det
                          // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Mats
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 804

Hej.
                            Om jag inte har fel så går det att forma med aceton,värme,gjorde det i början på 80.Använde cellplast och fogskumm.
                            MVH Mats
                            http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

Kommentar

• sundelin
                              Användare
                              • October 2003
                              • 234

Kolla hur mycket det skulle kosta med en bakgrunds "byggsats" alltså en färdig formad men omålad bit tex 200x50, kan han fixa ett "naturtroget" prov?

Kommentar

Arbetssätt...