egen domän?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robban-h
    Användare
    • May 2003
    • 24

    #16
    jag har min sida på http://www.box.se/ funkar hur bra som helst, http://www.arowana.se/ om jag får tummen ur så kanske man kan tälja ihop en roligare sida

    Kommentar

    • salo
      Användare
      • April 2002
      • 314

      #17
      Tycker www.joker.com funkar bra, dnshosting och mx-records osv sköter man via deras webbgränssnitt. Misstänker att det inte funkar med .se-domnäner dock. Kör också egen server hemma (en liten låda med mini-itxkort och linux) funkar utmärkt och man har full kontroll. Nackdelen är väl att man har lite att sätta sig in i om man aldrig pillat med web- och mailserverkonfigurerande innan.
      540 (180x60x50) under uppbyggnad
      30L Nano under planering
      Drömmer om ett Nanorev

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • February 2003
        • 1686

        #18
        jag kör speednames.com och har kört dom länge och aldrig haft några problem. Dom är dock inte lika billiga som dom brukade. Dom hanterar i princip alla toppdomäner som finns så där kan man köra .se .ru .mx .vadmanvill
        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
        http://www.gosatta.org

        Kommentar

        • Christer T

          #19
          citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren


          hur funakr det om man köper en adress på tex 2 år har man se förköp på den då el?
          Den är din så länge du förnyar. Dvs betalar årsavgiften.

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

            #20
            citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

            anli hur mycket pröjsar du? är det http://www.loopia.se/ du har?

            hur funakr det om man köper en adress på tex 2 år har man se förköp på den då el?

            Få se nu ,jag har privatvarianten:
            66 kr +moms x 12=990 kr per år bör det vara.
            Sen någon summa för domänen, som jag inte kommer håg.
            Sedan fattar jag inte vad du menar med det sista
            Anders L

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

              #21
              de ställen jag sett så köper man en domän på två år.frågan var sen när de två åren gått ut om man hade förköps tur till den då, o det verkade som det.

              Kommentar

              • deathdealer
                Användare
                • August 2004
                • 1639

                #22
                jag skulle FÖRST skaffa ett domainnamn, själv har jag underwater.se.
                Sen hitta någon LEVERANTÖR som kan det dom håller på med och inte försöker LÅSA en till dom genom att dom t.ex reggar domainen åt dig, då kan dom bli ägare, och om du sedan vill flytta, så får du INTE med dig namnet!

                Det kostar mellan 1-2000:-/år beroende på vem du väljer, men jag skulle jobbat med PROFFS...utan tvekan, då jag sett massor av exempel på hur det kan gå när det går fel. Väljer du rätt får du hemsidesutrymme som räcker och blir över för dina produktioner, du får mailadresser så du klarar dig och WEB-mail, dvs så att du kan tömma mailen vart du än befinner dig + det viktigast SUPPORT!!!

                Men - det ÄR pengar som ska ut, och då får man väl avväga om det är värt det!

                Vill du ha adresser eller kontaktinformation - skicka mig ett mail!

                Deathdealer
                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                Kommentar

                • Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

                  #23
                  Jag tycker www.b-one.net funkar hur bra som helst och där köper man ett paket med domännamn och hotell. Det är även fruktansvärt snabbt tycker jag och även förvånansvärt stabilt. Framförallt är det billigt. Observera att du själv blir ägare av domännamnet och inte b-one, vilket är en viktig detalj.

                  B-one har även stöd för massa saker asp, php, och allt vad det heter och har även obergänsate med epost, enkel administration och gratis statistik som är rätt bra tycker jag.

                  Kan även tillägga att med några andra sajter jag kör (inga namn nämnda) kostar det mycket mer och funkar mycket sämre!
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                  Kommentar

                  • LadyTiera

                    #24
                    B-one har fungerat oerhört bra för mig, enkelt och snabbt.

                    Kommentar

                    • Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

                      #25
                      Jag håller helt med. Det är så enkelt så man tror knappt att det är sant. Jag vet inte så mycket vad det finns för andra alternativ (förutom lite större, dyrare grejer), men b-one är bra. (Jag jobbar inte på b-one, även om det kanske låter så).
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                      Kommentar

                      • Fredrik H.
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1884

                        #26
                        Surftown är billigare och funkar bra. Fast det är smått irriterande att Surftown inte vill prata i telefon.
                        Professionellt, billigt och stabilt webbhotell, till ett pris där alla kan vara med. Simply.com gör webbhosting lätt, smart och tillgängligt för alla. 5 stjärnor på Trustpilot.


                        Själv lägger jag över många av mina sidor till Wopsa i nästa vecka. Ett prisvärt alternativ om man behöver lite mer utrymme.


                        Ett forum om just webbhotell:
                        Letar du efter ett webbhotell for din hemsida? Då har du hittat rätt! Vi listar de bästa webbhotellen och hjälper dig att jämföra webbhotell på riktigt.
                        Fredrik H.
                        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                        www.cichlidgallery.org
                        www.tropheini.com

                        Kommentar

                        • imported_n/a
                          Användare
                          • November 2004
                          • 572

                          #27
                          Plöstlig känner jag mig väldigt liten....vicket zagg!!Huga!Kan ni allt?

                          Kommentar

                          • skorpio
                            Användare
                            • October 2004
                            • 244

                            #28
                            Håller med dig Hutti...fast jag känner mig mer plötsligt[:0] väldigt liten ...nåväl, inget mer att tillägga i denna tråd....är absolut inte mina domäner kan jag villigt erkänna...lite impad av er fiskgossar att ni är så "på" när det gäller lite av varje......coolt!
                            .........................Moss..................... .............

                            Kommentar

                            • deathdealer
                              Användare
                              • August 2004
                              • 1639

                              #29
                              om nu inte ALLA behöver en domain, så har jag def plats under min underwater.se....
                              typ underwater.se/_ _ _ _ _ där man kan lägga sin sida!
                              Oxå ett mail, så går det att ordan..GRATIS!
                              Blir det MASSOR av folk...så får man väl kolla det...MEN ciklid@underwater.se är MIN blivande adress...resten får folk slåss om!!!

                              Deathdealer
                              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                              Kommentar

                              • Lazinko
                                Användare
                                • April 2004
                                • 111

                                #30
                                Kan ju rekommendera Shellkonto. Det är linux som sköter det, 1gb för 299/år sen kan du koppla antingen en gratisdomän eller paya 200 extra/år för en .se adress
                                /dan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...