Det står kanske inte jättetydligt att det är VF, men iom att det är en helt ny fångstplats lär det inte finnas så många odlade exemplar ännu...
Sällskap till Foai i ett 720
Kollaps
X
-
-
Ni som har furcifer eller foai, vad har ni för erfarenheter av bottenytan? Är det längden på akvariet eller djupet som är mest optimalt? Borde väl vara bättre med ett djupt akvarie då de bygger stora "bon"?
Har en glasbordsskiva 130 x 80 som jag tänkte göra ett akvarium av med höjd 60cm ung 620 liter. Borde väl passa bättre än ett standardkar med " bara" 60cm djup?
Tänkte ha ett gäng med cyprichromisar av nåt slag tillsammans med furcifer.
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
jag skulle nog rekomendera ett långt kar, beroende på att du förmodligen vill ha mer än 1 hane utfärgad.dom kräver ju lite längd mellan sina gropar, min erfarenhet sägeratt man får 2eller maximalt 3 fullt ufärgade i ett 2 meterskarNär man tror att man kan allt, så slutar man att lära sig!Kommentar
-
Ralph: Hur gick det med väljandet av tankmates till dina Foai? Blev det några eller har jag missat det ?
MvhKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Cutekid
Ralph: Hur gick det med väljandet av tankmates till dina Foai? Blev det några eller har jag missat det ?
MvhKommentar
-
Verkligen snygg art Ralph!
Ska bli roligt att följa utvecklingen av din grupp samt se foton på dem. Hoppas du snart får lek på dom!Kommentar
-
Grymt fina!
önskar att jag hade plats för foai/furcifer!
mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
För 585 liter är väll för litet eller?
Mått:150x65x60.
Mycket tacksam för svar!mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
Jag har hört att 150x50 är minimum vad gäller bottenyta. Har man en liten grupp, 4-5 stycken, fungerar det nog bra.
Ny bild igen, http://www.ciklid.se/medlemsbilder_v...ld.asp?NR=1591Kommentar
-
Jag e inte så hemskt glad för någe annat än diskus och malar, men när jag ser dina bilder på dessa färgglada rackare i kombination med modulerna så blir man riktigt lockad att starta ett sjöciklidkar
//Matte// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
Foai och A. dewendti
Tjena, har kommit över en ställning med ett 500L kar, tänkte köra en grupp om 10 foai däri. Måtten på akvariet är 200x50x50 så det har ju inget direkt djup eller höjd men jag tror det kommer funka bra iaf, hade ett tag 2+4 av furcifer i ett 375 L och det funkade bra. Men nu till frågan går det ha Aulonocranus dewendti tillsammans med foain eller är det bäst o slänga i ett gäng cyprichromis? A. dewendtin är grymt snygg och korsningrisken borde vara liten. Vad tror ni?
Mvh/ BBKommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueTjena, har kommit över en ställning med ett 500L kar, tänkte köra en grupp om 10 foai däri. Måtten på akvariet är 200x50x50 så det har ju inget direkt djup eller höjd men jag tror det kommer funka bra iaf, hade ett tag 2+4 av furcifer i ett 375 L och det funkade bra. Men nu till frågan går det ha Aulonocranus dewendti tillsammans med foain eller är det bäst o slänga i ett gäng cyprichromis? A. dewendtin är grymt snygg och korsningrisken borde vara liten. Vad tror ni?
Mvh/ BB
Jag skulle absolut inte slänga i dessa med Foae´n utan låta Foae´n vara KUNG i karet.
Jag har mina 10 C.Foae gåendes med ett 30-tal Cyp. Jumbo Tricolor i ett 840 liters kar och det funkar utmärkt.Kommentar
-
Tjena micke, har försökt ringa dig idag och igår. Ok, då får de ett akvarium själva isf. Jag måste ha A. dewendti iaf och så får foain 500L akvariet med lite cyps.
Mvh/ JoelKommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueTjena micke, har försökt ringa dig idag och igår. Ok, då får de ett akvarium själva isf. Jag måste ha A. dewendti iaf och så får foain 500L akvariet med lite cyps.
Mvh/ Joel
Jag är hemma nu, så du är välkommen att plingaKommentar
Kommentar