Belysning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Wiberg
    Användare
    • February 2005
    • 445

    Belysning

    Har rödzebra och afra "white-top" i karet hemma. Har ännu inte hunnit byta lysrören i rampen, tror jag har "vanligt" ljus. Har hört talas om (jag reserverar mig för felstavningar) aqua-glo och power-glo, vad säger ni om dessa?
    A.Wiberg (alex83)

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273
  • ovsor
    Användare
    • January 2005
    • 55

    #2
    Låter bra tycker jag. Auqa-glo förstärker rött o blått så dina rödzebror blir ännu vackrare. Power-glo e inte lika färgande men har ett intensivare ljus så kombinationen blir kanon tror jag. Jag har ett aqua-glo rör vardera i mina 3 kar. Det andra heter "daylight".
    Det är också svagt blåfärgat.
    Ove

    Kommentar

    • Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

      #3
      jag har i mina akvarier med bäst ljus aquastar i kombinatin med aquarelle. Jag har även aquaglo i ett av mina akvarier och det ger lite mera rött på fiskarna än ovan nämnda kombination. Dock är det inte så starkt ljus i aquaglo som det är i aquastar och aquarelle.

      T.ex. ett aquaglo och ett aquastar funkar ganska fint tillsammans...
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

      Kommentar

      • ParSve
        Användare
        • February 2005
        • 58

        #4
        Jag har just kombinationen AquaGlo och PowerGlo i min Mbunatank och instämmer med föregående talare, fina röda och blå färger.

        Akvariet får ett ganska blåvitt/kallt ljus som jag tycker passar bra till t.ex. en klippbiotop.
        /Pär

        399 l tanganyikaprojekt | Fiskgalleri

        Kommentar

        • lilljimpan
          Användare
          • February 2005
          • 143

          #5
          vad är det för pris på dem? 120cm långa behövs

          Kommentar

          Arbetssätt...