Ursprungligen postat av ozric
Vilken Geophagus är detta?
Kollaps
X
-
-
Är ganska säker på att det är Geophagus Altifron Camerta, för jag har själv ägt två sånna och dom såg exakt likadana ut
mvh PeterKommentar
-
Ursprungligen postat av MeJag tycker att de jag hade förut liknar dina. Köpte dem på Åleds som G.Cameta. Detta är dock inget vetenskapligt namn & söker man på nätet får man inga träffar. Efter att ha frågat runt en hel del kom vi fram till att man tillsvidare skulle kalla dem Geophagus Altifrons cf. Cameta. Bilder finns på min zoon (gammla fiskar)
Mvh /Anna Karlsson, Braås
Just nu simmar dom nere i Ljungby
Mvh PeterKommentar
-
Jag tycker dina liknar den experten Thomas Weidner anger som G. altifrons "Curua" på denna
länk. Men visst "topajos" som andra pratat om är minst lika lik på denna länk2. En rio negro-variant oxå på altifrons här visar att de nog ändå är samma fisk trots allehanda fångstplatser...
Den man ibland ser som G. spec. "altamira" är väldigt lik altifrons oxå... []
Håller med tidigare inlägg att det är svårt att artbestämma många jordätare i geophagusfamiljen. Dessutom finns det fortfarande många G. spec "flod" som inte är artbestämda... Vi tror på din slutsats att det åtminstone är G. altifrons.
Hur är dem i humör jfr med G. spec. red head "topajos"? Lika stirriga med samma motor eller lugnare?!375L Sydamerika med rötter och växter
stort chokladpar (hypselecara temporalis) på över 20 cm som dansar samba när de är på humör :-)
2 gebbicepsmalar, 4 mindre G. balzanii (lugna jordätare)
Min ZoonKommentar
-
Ursprungligen postat av sydamerikanenHur är dem i humör jfr med G. spec. red head "topajos"? Lika stirriga med samma motor eller lugnare?!http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=174958Kommentar
-
Kommentar