Koifoder till ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deathdealer
    Användare
    • August 2004
    • 1639

    #31
    Stefan63; jag tror faktiskt INTE det, jag vet att det finns flera uppfödare/handlare som gör samma sak, just för att slippa lukten!!!

    Men jag går inte i god före det *asg*

    Deathdealer
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • February 2003
      • 2695

      #32
      citatpirulina luktar illa enligt mig.
      Jag har stött på den levande algen, och den luktar illa. Jag har känt den lukten ur en del hälsoprodukter, bl.a. nån läskig spirulina-juice nån ville hälla i mig, men ännu inte ur fiskmat. Jag har dock inte luktat på Hikaris koi-pellets.

      Däremot har jag nån stenhård, svart, laxpellets som luktar *mycket* starkt av torkat kött (som billig hundmat kan göra). Min flickvän tyckte de luktade så illa att hon köpte en lufttät burk åt dem, för hon kände lukten i hela huset trots dubbla plastpåsar...

      Kommentar

      • discusred
        Användare
        • June 2004
        • 851

        #33
        Något jag har funderat på. Vad tror ni om horngädda-rom(samma som näbbgädda). När horngäddan kommer till våren, så fiskar man upp en hel del. Och dom feta honerna är ofta fyllda med rom.

        Kommentar

        • Bilbo
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 1159

          #34
          Jag har iofs bara matat med detta foder ett par dagar och jag kan inte märka någon lukt, det kan också bero på att de knappt hinner träffa vattenytan förrän det krasar gott i munnen på +25 cm chokladciklid , men jag får väl avvakta och se.
          Det är UNDERBART med stora ciklider igen
          // Magnus Arvidsson

          Kommentar

          • Bilbo
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 1159

            #35
            citat:Ursprungligen skickat av discusred

            Något jag har funderat på. Vad tror ni om horngädda-rom(samma som näbbgädda). När horngäddan kommer till våren, så fiskar man upp en hel del. Och dom feta honerna är ofta fyllda med rom.
            Jag brukar mata mina mindre fiskar med abborrom (hur man nu skall skriva det hopplösa ordet) alltså rom från abborre
            Detta äts med mycket god aptit.

            Kontakta gärna mig när Horngäddan kommer in, särskilt om du kan dela med dig av några "hotspots"
            // Magnus Arvidsson

            Kommentar

            • discusred
              Användare
              • June 2004
              • 851

              #36
              citat:Ursprungligen skickat av Bilbo

              citat:Ursprungligen skickat av discusred

              Något jag har funderat på. Vad tror ni om horngädda-rom(samma som näbbgädda). När horngäddan kommer till våren, så fiskar man upp en hel del. Och dom feta honerna är ofta fyllda med rom.
              Jag brukar mata mina mindre fiskar med abborrom (hur man nu skall skriva det hopplösa ordet) alltså rom från abborre
              Detta äts med mycket god aptit.

              Kontakta gärna mig när Horngäddan kommer in, särskilt om du kan dela med dig av några "hotspots"
              Lovar att du skall få mail, när horngäddan kommer!

              Kommentar

              • skorpio
                Användare
                • October 2004
                • 244

                #37
                Jag tycker koi-käk är kanon..billigt.. så gott som alla äter det stora som små..att det skulle ge lukt till vattnet är då inget jag reflekterat över.....man ger ju inte mer än att det bara plaskar till så är det borta ....för precis som redan nämts så är ju innehållsförteckningen så gott som lika i som i annan pellets...så koi-sticks är att rekomendera boy's and girl's. Den redan nämda laxpelletsen som Mike nämde..ja den luktar som bara den....mycket bra käk men stinker riktigt rå fisk typ...menar alltså stinker...men mycket omtyckt och jäkla bra till malar stora som små.........Moss

                Kommentar

                • Belgarath
                  Användare
                  • February 2005
                  • 584

                  #38
                  citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson

                  Spirulina luktar illa enligt mig.
                  Håller med dig Ola. Har köpt King British flakes och det är väl "ren" Spirulina tror jag...varje gång man öppnar burken luktar det faen lik hehe...men inte tror jag att det skulle få vattnet i karet att lukta...fisken kastar sig över den så det är väck på 2 röda.

                  Kommentar

                  • Nilssonnet
                    Användare
                    • March 2005
                    • 102

                    #39
                    Jag provade faktiskt att dricka spirulinajuice, fick tips på jobbet. Fy faen, smakade inte gott. Sen så glömde jag det i kylskåpet och kom inte på det förrän efter nån vecka... Då luktade det... illa.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...