Dessa bokade lappar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • November 2004
    • 572

    Dessa bokade lappar!

    Retar jag mig på...så fort jag besöker en butik som har "nått" att bjuda på så sitter det en lapp...Dessa är bokade,hämtar typ på lörd.Visset var namnet..ni snubbs här som driver butiker...Hur många av dessa lappar får ni ta ner igen?Ja,som folk inte "löser" ut varan?`Menar åker man till hufudstan för att handla så ska "nått" finnas i mer ex en ett[V]
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2002
    • 405

    #2
    citat:Ursprungligen skickat av hutti

    Retar jag mig på...så fort jag besöker en butik som har "nått" att bjuda på så sitter det en lapp...Dessa är bokade,hämtar typ på lörd.Visset var namnet..ni snubbs här som driver butiker...Hur många av dessa lappar får ni ta ner igen?Ja,som folk inte "löser" ut varan?`Menar åker man till hufudstan för att handla så ska "nått" finnas i mer ex en ett[V]
    Som jag sagt vid flertal tillfällen svensk zoohandel är kass,bojkotta handla på nätet.

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av bs

      citat:Ursprungligen skickat av hutti

      Retar jag mig på...så fort jag besöker en butik som har "nått" att bjuda på så sitter det en lapp...Dessa är bokade,hämtar typ på lörd.Visset var namnet..ni snubbs här som driver butiker...Hur många av dessa lappar får ni ta ner igen?Ja,som folk inte "löser" ut varan?`Menar åker man till hufudstan för att handla så ska "nått" finnas i mer ex en ett[V]
      Som jag sagt vid flertal tillfällen svensk zoohandel är kass,bojkotta handla på nätet.
      ...och skicka upp fisk till oss "lappar" i norr
      Mvh Alex

      Kommentar

      • Leopoldi
        Användare
        • February 2004
        • 1082

        #4
        ....och hur många nätbutiker kan man få att skicka fisk??? 3-4 max...

        Kommentar

        • jarinen
          Användare
          • April 2003
          • 1888

          #5
          Å andra sidan skulle man kunna formulera sig : Bojkotta internethandel så överlever din lokala handlare( om du har nån).

          Jag är så priviligierad så jag har två bra butiker som är riktigt bra på ciklider i min kommun.


          Mvh Jari

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

            #6
            Jarinens resonemang låter klart sundare för hobbyn forsatta existens, jag hade nog aldrig fastnat för detta om jag inte sett det irl. Bilder på nätet säger inte så mycket för dom inte inte redan e fast i träsket.

            Hutti!
            Dom skulle faktiskt kunna plocka undan dom bokade fiskarna o lägga dom i något rum/burk där man inte ser dom så slapp man bli irriterad över det för jag vet vad du menar, har varit med om det ett otal gånger och man blir lika sur varje gång.
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            • Belgarath
              Användare
              • February 2005
              • 584

              #7
              Varför bojkotta något som passar de flestas plånböcker? Nu vet jag i.o.f.s. inte om du menar renodlad internethandel eller hobbyodlare som annonserar här och på andra ställen på nätet Jarinen, men tycker det spelar mindre roll faktiskt.
              Jag anser personligen att handlarna kunde ha fräschare djur och lägre priser så hade de nog sålt bättre..hur ofta har man inte kommit in i en butik och sett "slaktoffer" i burkarna som då till råga på allt handlaren velat ta hutlöst betalt för. Och hur ofta vet dom inte ens vad det är för fisk dom saluför, då är det ju klart bättre att handla av en hobbyodlare som har dels lägre pris och bättre koll på vad för fisk han har. Och bara för att du har 2 bra butiker i din kommun innebär det inte att alla andra har det lika bra ställt på den fronten eller hur. Och det är ju bara att inse och konstatera fakta, med Internet öppnades en helt ny värld vad det beträffar Köp & Sälj..att sen vissa Zoobutiker inte insett detta och lever kvar på stenåldern är ju deras eget fel.

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

                #8
                Belgarath
                Tänk dig ett samhälle utan butiker... man handlar allt via nätet pga plånboken =) kul va!!!!!=)=)

                Det e ju ganska viktigt att det finns zoobutiker kvar så att nya anhängare kan skapas plus att man faktiskt har någonstans att kunna gå och glutta lite, att köpa fiskar osett är ganska trist tycker iaf jag för det kommer verkligen sluta med lurendrejeri i långa loppet.
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • March 2003
                  • 3740

                  #9
                  Hehe.. har aldrig sett en hobbyodlare som saluför nåt jag skulle vara intresserad av . Men vem vem vet, om Jinnararparen får igång odling av Fridrichstalli so why not
                  Klart man skall peppa/stödja sin lokala akvariebutik om det är möjligt, skulle vara väldigt trist utan den!

                  ps att kunna boka via "lappning" är en trygghet om man tar sig till storstaden för att handla nåt speciellt! Trist att åka i onödan för nåt ovanligt exemplar. Tex min nuvarande trimac som enligt uppgift fanns på Globefish... bokade snabbt som tusan och brummade dit. Iofs kanske onödigt, ingen ville ha ju den fula fisken (eller hur Gurra ).
                  Anders L

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

                    #10
                    ursprungligt från bs
                    Som jag sagt vid flertal tillfällen svensk zoohandel är kass,bojkotta handla på nätet.

                    att uppmana folk att låta bli vissa butiker
                    tycker jag är både stötande och kränkande.

                    (men ta inte bort inlägget för min skull)

                    Att du inte har något namn kan ju betyda vad som helst
                    tex har du en egen Internetbutik (antagligen inte, du har för negativ utstrålning, ta en citron till)
                    eller du klagar på nätterna men på dan besöker du din lokala zooaffär och berömmer honom, otäckt.
                    Christer
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Guy_P
                      Användare
                      • April 2002
                      • 301

                      #11
                      citatom jag sagt vid flertal tillfällen svensk zoohandel är kass,bojkotta handla på nätet.
                      Hur kul är det, för mig är akvarieaffärerna lite mer än just bara en plats att handla på. Jag vill se varan innan jag handlar. Speciellt när det gäller levande djur. Affärerna är även en plats där man ofta träffar likasinnade och kan knyta nya kontakter. Det är även kul att samla ett gäng och åka iväg till affärer på andra orter.

                      Stöd din lokala handlare

                      Guy
                      Guy

                      Kommentar

                      • imported_n/a
                        Användare
                        • November 2004
                        • 572

                        #12
                        Vänligt men bestämt...Håll er till ämnet!(Den ordningsamme hutti)

                        Kommentar

                        • lotta
                          Användare
                          • February 2003
                          • 80

                          #13
                          instämer till fullo med föregående talare.

                          kan inte förstå hur du BS kan släppa en sån passning till alla akvarieaffärer. du borde skämmas!

                          appropå bokning kan det ju vara så att ngn har hittat ngt mkt intressant. men behöver ordna upp sitt kar innan han kan ta hem sina juveler.

                          När man tror att man kan allt, så slutar man att lära sig!

                          Kommentar

                          • anli
                            Användare
                            • March 2003
                            • 3740

                            #14
                            citat:Ursprungligen skickat av hutti

                            Vänligt men bestämt...Håll er till ämnet!(Den ordningsamme hutti)
                            Sant... det var "bokade lappar" som skall dryftas!
                            Anders L

                            Kommentar

                            • cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

                              #15
                              I min butik är det helt okej med lappar vi försöker att ha dom max en vecka anledningarna är många
                              tex
                              1. akvariet är inte färdigt
                              2. fiskarna ska gå i karantän
                              3. vi hoppas att dom ska para ut
                              4. kunder bor långt bort och vill se dom först
                              5. kunden väntar in sin lön
                              vänligen
                              Christer
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

                              Kommentar

                              Arbetssätt...