vad som kan hända i en akvariebutik

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

    vad som kan hända i en akvariebutik

    kan läsas på vårat forum

    Vi tackar den person som råkade glömma sina vattensköldpaddor i våran butik dom var jättefina
    men tyvärr var dom för stora för våra terrarier och vi har ingen dispens för djur som inte får plats i sina burar
    dvs det betyder att jag fick göra något som bär emot mina principer dom fick en spruta formalin vilket tar livet av dom omedelbart det betyder att vi har bara lagliga djur.
    STORT TACK
    Christer


    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten
  • imported_n/a
    Användare
    • November 2004
    • 572

    #2
    Är detta också ett tips på "human" avlivning av fisk?(med tanke på alla "hur avlivar jag en fisk på bästa sätt").Vicket snuskigt jobb,menar att avliva en sköldpadda verkar ju lite knepigare än att....nä...inte ett dugg avis....Den som lämnade den orkade väl inte själv.Det är nog många sköldisar som går ett sånt öde till mötes...verkar som zoohandeln får skärpa sig i sin info till blivande vattenskölds padda ägare....Ja att de blir stora o är inget lätt uppgift att sköta med tiden...Ger mig tusan på att om det funnits nilkrokodiler till salu så hade många köpt dessa också...Verkar vara en svår brancsh dessa reptiler...Menar lite värre en guldfiskar i skålar.

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

      #3
      Miljö o hälsa ger ett bra allternativ om avlivning
      Sköldpaddor sätts i en uppförsbacke och dom blir nyfikna och tittar ut smtidigt slår man dom i huvudet med en slägga själv skulle jag äta en middag och ville inte se ut som en slaktare

      (barnen tappar aptiten och gnäller)

      allternativet var som jag gjorde
      Christer
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • October 2002
        • 405

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av cf.akvarielagret

        kan läsas på vårat forum

        Vi tackar den person som råkade glömma sina vattensköldpaddor i våran butik dom var jättefina
        men tyvärr var dom för stora för våra terrarier och vi har ingen dispens för djur som inte får plats i sina burar
        dvs det betyder att jag fick göra något som bär emot mina principer dom fick en spruta formalin vilket tar livet av dom omedelbart det betyder att vi har bara lagliga djur.
        STORT TACK
        Christer

        Världen är full av idioter och den siste är inte född ännu.


        Kommentar

        Arbetssätt...