mina jaggor har blivit rejält attakerade av pirayor som jag trodde att det var samma art som de andra jag har, men ack de var helt annorlunda än de jag hade innan,skilde lite i ansiktet men jag trodde det var för de var mycket mindre ca 10cm istället för 35cm. de var i akvariet i 24 timmar innan de gick lös på jaggorna som blev illa bitena i munnarna,läpparna är delvis bortbitena och lite på bakfenorna
när jag såg detta åkte de ur på 2 röda men skadan är ju redan skedd,
den ena jaggan har bara fått en bit på sidan läppen som är borta ända in till benet, den andre jaggan har tývärr fått större delen av läppen bortbiten på mitten av munnen (underläppen)ända in till benet som tur är så äter de och är hyfsat pigga ändå. kommer läpparna växa ut igen eller läker det bara ihop? infektioner är det risk för det de har blödigt lite men inte mycket. det gör så ont i mej med mina älskade jaggor snyft snyft....
när jag såg detta åkte de ur på 2 röda men skadan är ju redan skedd,
den ena jaggan har bara fått en bit på sidan läppen som är borta ända in till benet, den andre jaggan har tývärr fått större delen av läppen bortbiten på mitten av munnen (underläppen)ända in till benet som tur är så äter de och är hyfsat pigga ändå. kommer läpparna växa ut igen eller läker det bara ihop? infektioner är det risk för det de har blödigt lite men inte mycket. det gör så ont i mej med mina älskade jaggor snyft snyft....
Kommentar