Moderatorernas arbete

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • November 2004
    • 572

    #31
    [quote]Ursprungligen skickat av deathdealer

    detta är en ganska känslig fråga egentligen...
    Folks inlägg som blir "modererade", uppfattas säkerligen av den person det drabbar som ett personligt påhopp i någon form.
    Men om man tar ett litet steg tillbaka och tittar på hur man beter sig i det vardagliga livet, så finns det säkert (handen på hjärtat) flera som skrivit inlägg som dom aldrig skulle prata i det vardagliga mot annan person.


    Nu har jag lagt handen på hjärtat,eftersom jag själv ofta hamnar i "trubbel"...försöker kompensera kroppsspråk o dyl genom att vräka in smilys..men men....trots allt så måste jag nog ta åt mig av detta..iomed jag blir cencurerad mer än en ultravåldsfilm....Jag kan med garanti säga, att det jag säger här, öga mot öga också...inget som helst tvivel.

    Kommentar

    • deathdealer
      Användare
      • August 2004
      • 1639

      #32
      hutti; hänger med!!!
      Jag tror att grejen är hur ett forum är uppbygt, och vilket språk som används på servern. Eftersom det bl.a är stor åldersskillnad på deltagarna här, och forumet är ett....kunskapsutbytsforum eller vad man nu ska def. som, så är det kanske extra kännsligt för vilket språk man använder!

      Men grejen om hela diskussionen (tycker jag) är att man kommer hit och har trevligt...i alla lägen, och fastän man har en dålig dag, får man nog anstränga sig lite ibland...eller be om ursäkt/ta bort osmidiga inlägg!!!

      Glad Deathdealer

      Ps. hutti; ALDRIG tvivlat på att du inte skulle vara rak, och stå för det du säger *asg*...du skulle till stämman va????*ler*
      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

        #33
        Ve3m bryr sig om korvmojen eller brudarna i Filipstad snygga kvinns har jag både på jobbet och hemma.
        men en god öl med polarna i poolrummet och på stämman är alldrig fel
        Vänligen
        Christer
        (skavsår på pekfingret i dag)
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

          #34
          Oopsjag menade att jag skrivit för många inlägg
          försöker komma ikapp Stefan Larsson
          Christer
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • November 2004
            • 572

            #35


            Ps. hutti; ALDRIG tvivlat på att du inte skulle vara rak, och stå för det du säger *asg*...du skulle till stämman va????*ler*
            [/quote]


            Vaddå?? Kommer det att vara ordningsvakter där??[:p]

            (OBS..detta var nu ett skämt om nån nu trodde nått annat)

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              #36
              Christer...då måste du ju bli "arbetslös" eller väldigt duktig på tangentbordet...så hm...nej det kommer nog inte att hända.

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

                #37
                Var är jag är jag kvar på jobbet eller kom jag hem ??????
                spelar ingen roll hoppas jag är på jobbet snart

                sparar till en Z3 till)
                Christer
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #38
                  Varför köpa en Z3 (till) när man kan köpa en Nikon...

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

                    #39
                    Har också
                    Fan tanten ropade att hon är trött bara att lyda ses i morgon
                    Christer
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Christer T

                      #40
                      Det var en gång i landet Dnalssyr. Styrande Rådet höll landet i ett bra grepp, dom flesta hade mat på bordet och var ganska tillfreds med sin situation. Styrande Rådet visste dock inte riktigt vad innevånarna egentligen tänkte och för att få ett hum om det bestämde man sig för att sätta upp en anslagstavla på torget. Där kunde innevånarna sätta upp lappar med meddelanden till varandra och till Styrande Rådet, anslagstavlan blev snabbt populär. Styrande Rådet ville dock ta det säkra före det osäkra och från ett av hörntornen på Rådhuset kunde man med kikare utan problem se om någon kom och satte upp en ny lapp. Där satt Styrande Rådets medlemmar enligt ett speciellt schema och bevakade ständigt, med viss oro, anslagstavlan.

                      Man hade egentligen inte så mycket att oroa sig för, meddelandena var väldigt oförargliga Någon bad om recept på morotsbröd, en annan talade om var man kunde hitta billig ved, medan en tredje bad om råd hur hon skulle få sin dotter att äta bättre. Ibland var det också någon som berömde Styrande Rådet och nu och då var det faktiskt också någon från Styrande Rådet som berömde en annan medlem av Styrande Rådet. Styrande Rådet var ganska nöjda men man upptäckte att skrivkunskaperna inte var dom bästa hos folket så varje natt när innevånarna låg och sov var den medlem från Styrande Rådet som hade nattpasset nere vid anslagstavlan och rättade till dom nya meddelanden som kommit upp. Några av innevånarna märkte detta men ingen sa något, mest av rädsla för att anslagstavlan skulle tas bort men det kunde ju också hända värre saker……..

                      En dag kände sig dock Herr Kilo lite trotsig och skrev följande meddelande: Bästa Styrande Rådet, Jag tycker ni gör ett så bra arbete och ber att få tacka ödmjukast för anslagstavlan. Den bidrar mycket till att underlätta och förgylla oss innevånares vardag. Jag ber dock att få framföra min ödmjuka ståndpunkt att Styrande Rådet inte bör ändra i innevånarnas meddelanden. Det inverkar menligt på innevånarnas integritet. Om meddelandet strider mot landets lagar eller anslagstavlans regler bör det istället plockas bort.

                      Det var ganska många innevånare på torget den här eftermiddagen och snabbt hade flera läst Herr Kilos meddelande. Några läste med väl dold förtjusning medan dom flesta med förfäran. ”Ohh hur understår han sig att kritisera Styrande Rådet!” ”Han ska vara glad för det han har och inte bara kritisera!” ”Vilken gnällspik!” En av stans handlare utbrast: ”Passar det inte så kan han ju sätta upp en egen anslagstavla!” Väl medveten om att enda stället där man möjligen skulle kunna sätta upp sin egen anslagstavla var i sitt eget sovrum.

                      När Styrande Rådet blev medvetna om Herr Kilos tilltag kallades snabbt till ett möte i Rådhuset. Innan alla var på plats tjattrade dem som kommit i munnen på varandra: ”Vilket tilltag!” ”Vilket ofog! ”Hur kan han kritisera oss på det här sättet, du är bra.” ”Ohh tack, jag rodnar men du är bättre! Styrande Rådets ordförande slog klubban hårt i bordet så att medlemmarna i Styrande Rådet snabbt tystnade och han tog till orda: Vi har en dissident bland innevånarna! Jag kommer genast att gå ut med ett tillkännagivande att ingen medlem i Styrande Rådet har gjort något som helst fel! Alla runt bordet applåderade försiktigt. Vidare får Herr Kilo EN chans att lära sig tänka som oss andra……. Ööhhee, som dom andra innevånarna. Om han inte klarar det kommer vi naturligtvis att vidtaga andra åtgärder. Några runt bordet rös till av bara tanken och prisade sin stjärna att dom tänkte rätt och var medlemmar av styrande rådet. Medlemmarna kände sig lättade av ordförandens handfasthet och sammanträdet fortsatte. Någon sa: Hur ska vi kunna få någon dynamik i landet om någon tänker annorlunda? En annan svarade: Ja, och vi förstör ju landets utvecklingspotential om vi ska behöva besvara gnäll och tjafs. Samtalen fortsatte en bra stund. Man beställde mat och vin. ”Duu e bra.” Tacshk du meed.” Och så avslutade man med att alla klappade varandra på axeln en…….några gånger.

                      Dagen efter när Herr Kilo läst Styrande Rådets tillkännagivande som kommit upp på anslagstavlan redan under natten, kände han en viss sorgsenhet: Jag ville ju bara förändra en detalj tänkte han. Nu tycker alla att jag är en förrädare. När han lämnade anslagstavlan och började gå hemåt kom regnet. Han kunde fälla upp rockens krage runt ansiktet som skydd för regnet. Bra tänkte han, nu känner ingen igen mig. Bäst att försöka ligga lågt och inte lägga sig i på ett tag.

                      Kommentar

                      • Bilbo
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 1159

                        #41
                        En jättefin saga Christer , jag förstår vinken, men liknelsen är inte rätt! NCS är ingen diktatur som Dnalssyr.
                        Du är med i föreningen, och din röst är lika betydelsefull som alla andras!
                        // Magnus Arvidsson

                        Kommentar

                        • deathdealer
                          Användare
                          • August 2004
                          • 1639

                          #42
                          Christer T; där ser du själv.....mina inlägg ovan var BARA ironiska, och hur uppfattade du det jag skrev...??????? (massa smilys, tokler när jag skriver detta, och försöker på alla sätt och vis få folk att fatta att allt inte är så allvarligt, och att jag lyssnar och tar till mig, och att jag försöker vara ödmjuk)

                          Deathdealer är grymmt trött på det här.....:-(
                          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                          Kommentar

                          • LadyTiera

                            #43
                            Jag är mycket nöjd med modereringen oc hur man blir bemött här, till skillnad från andra forum om detta ämne på svenska så ligger ribban högt och diskussionerna på en bra nivå, jag har absolut inget att klaga på.

                            Kommentar

                            • Christer T

                              #44
                              citat:Ursprungligen skickat av deathdealer

                              Christer T; där ser du själv.....mina inlägg ovan var BARA ironiska, och hur uppfattade du det jag skrev...??????? (massa smilys, tokler när jag skriver detta, och försöker på alla sätt och vis få folk att fatta att allt inte är så allvarligt, och att jag lyssnar och tar till mig, och att jag försöker vara ödmjuk)

                              Deathdealer är grymmt trött på det här.....:-(
                              Näe Deathdealer, jag har förstått att du tycket att allt ska vara tjo och tjim på forumet. Får verkligen ingenting vara allvarligt?

                              Nu tar jag det här för sista gången. Jag hade två SYNPUNKTER om forumet som jag tyckte var intressant att vädra på forumet och få andras syn på. Det ena svaret köper jag utan problem. I den andra frågan har jag, tyvärr en fast ståndpunkt. Men hur kunde jag understå mig att ha synpunkter på forumet? Det är ju ett slag i ansiktet på alla som arbetar med forumet och NCS överhuvudtaget! (Tydligen) Ett gäng står direkt upp och skriker: VARGEN KOMMER!!

                              Av fyrtiotvå inlägg i den här tråden är det kanske 4-5 som verkligen kan relateras till min ursprungsfråga. Dom som skrivit övriga inlägg kan knappt ha läst mitt inlägg utan skyndar bara att stämma in i kören.

                              Jag förstår inte Deathdealer hur du kan påstå dig försöka vara ödmjuk? Redan i din signatur hånar du ju den som skulle få för sig att på någotvis vara kritisk.

                              Det här var mitt absolut sista inlägg i den här tråden. Jag ser inte någon anlednig att fortsätta besvara skit man får för något man knappt gjort.

                              Christer T

                              Kommentar

                              • StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

                                #45
                                Jag har försökt att få fram information om redigering av inlägg skulle strida emot t ex upphovsrätten, men där har jag inte hittat något som skulle påvisa att ciklid.se eller forumets moderatorer på något sätt gör övertramp.

                                De som registrerar sig som forummedlemmar godkänner även detta vid registreringen:

                                citat:Vi, Administratören eller moderatorn tillåts av dig att radera eller modifiera texter eller data som du postat i, eller skickat till forumet, i det fall vi finner att sådant material strider mot dessa policyregler, antingen dessa är uttalade eller inte.
                                Varje forum som jag tittat på har detta, eller liknande, inskrivet i sina regler, och ofta är de betydligt hårdare än vad som är fallet på ciklid.se när det gäller att både redigera eller ta bort inlägg samt ge medlem varning/ultimatum.

                                Jag tycker personligen att det är helt ok om moderatorerna går in och redigerar bort något i ett inlägg om inlägget fortfarande har betydelse i diskussionen. Om man inte vill riskera att bli redigerad så kan man skriva på ett sådant sätt att risk inte föreligger...svårare än så är det faktiskt inte enligt mig.

                                Jag är aningen trött på detta tjafs och troligen så är även en del forumbesökare det också. Vi är alla här för att diskutera vår gemensamma hobby och allt omkring det...att ha roligt och lära sig något nytt om hobbyn och jag kan inte förstå varför det ska trätas i oändlighet över detta.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...