Tunze Turbelle Stream 6000

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Tunze Turbelle Stream 6000

    Har precis testkört min nyinskaffade Tunze Turbelle Stream 6000 i badkaret. Den startade och jag kunde reglera flödet (2500-7000 L/H).
    Men jag tycker att den väsnas alldeles för mycket, är det någon som har liknande erfarenhet av dessa pumpar.
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • September 2002
    • 1913

    #2
    Tjo!
    Tunzestreampumpar behöver "köras in" det är väldigt många som vart med om det du beskriver (även jag) och det går över efter ett par veckor..Min var inte helt tyst i början & nu får man verkligen anstränga sig för att höra den..

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Tack för svaret heNKEdeh!

      Var på väg att ta reda på om jag fått något "måndagsex", och ev. reklamera pumpen. Tack än en gång!

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Är det fler som haft problem med Tunze:s Turbelle Stream pumpar när det gäller tysthet? Vill gärna få bekräftat från flera så jag slipper göra om allt, ska dölja den bakom en BTN-modul och för att få det snyggt handlar det om en hel del jobb.

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 1913

          #5
          du kan även läsa denna..

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Verkar som att vissa har Tunze pumpar som varit knäpptysta från början andra inte. Vissa har upplevt att det försvunnit efter ett tag men jag vågar inte chansa i mitt fall blir det alldeles för mycket böck att göra om lösningen.

            Kommentar

            • imported_n/a
              Användare
              • October 2002
              • 405

              #7
              Jag har aldrig haft några problem med någon Turbellepump. Dom SKA vara tysta. Väsnas pumpen så begär garanti reparation. Skulle Gibbon trilskas (inte ovanligt) skriv direkt till Tunze så ordnar sig allt.
              monica.bohner@tunze.com eller axel.tunze@tunze.com.

              Kommentar

              Arbetssätt...