snacka om o klaga!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nyllet90
    Användare
    • October 2004
    • 1133

    snacka om o klaga!

    Hej!
    Som vissa troligen redan vet så köpte jag en oidetifierad ål av en akvarieaffär(säger ej namn). OCh dom viste ingenting om den. Så jag skickade ett klago brev och sa hur lätt dom kunde ta rda på namn! Jag blev lite arg. Så här skrev jag:

    Hej!

    Jag va inne hos er idag (040305) och tittade lite på fiskar. Och jag tycker att det är väldigt dåligt av en etablerad akvaireaffär att köpa in fiskar och inte sen veta varken latinskt eller populär namn. jag syftar nu på en ål i ett av era akvarium. Men jag köpte en ål ändå (fast jag igentligen inte borde ha gjort det) och har tagit reda på vad både det latinska och det svenska populär namnet är åt er. Det är riktigt dålig stil att ni inte äns har kunna gjort det själva. Namnet är Svart kuhliål (Pangio pangia). Det va bara att gå in på ett visst forum och fråga så fick jag svar av en mycket kompetent akvarist på en kvart. Ni borde lära av det här misstaget.

    Skäms på er.
    MVH
    Andreas

    Va jag överdrivet taskig?
    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon
  • Kalle-Maja
    Användare
    • December 2004
    • 1324

    #2
    Näe, det är väl lugnt. Men hur kunde du knalla in och tjacka en ål bara så där och inte fråga om nånting?

    Kommentar

    • Fabbo
      Användare
      • September 2003
      • 210

      #3
      En kund som klagar och ger feedback är bättre än en kund som är tyst och inte kommer tillbaka..

      Kommentar

      • Kalle-Maja
        Användare
        • December 2004
        • 1324

        #4
        Eller nu såg jag. Du frågade ju. Jaja.

        Kommentar

        • Orppo
          Användare
          • September 2004
          • 518

          #5
          Kanske inte så lätt...finns ju faktiskt en drös av så kallade "khuli",blir inte ett dugg förvånad om det visar sig att du trots allt inte har en black jack![8D]

          Kommentar

          • Niklas Olsson
            Användare
            • February 2003
            • 1156

            #6
            Varför talade du inte om vad du tyckte när du var där å handlade ålen?
            //Niklas

            www.nofoto.se
            Nofoto på Facebook
            ____________________________________

            Kommentar

            • Nyllet90
              Användare
              • October 2004
              • 1133

              #7
              AA.. Jag "tjackade"() ålen efter att jag frågat efter bådfe latinskt och populärnamn men nej då, det viste dom inte vd det va för skit som hade i karet. Men jag köpte den för att jag viste att nån här skulle reda ut mitt problem. Jag tycker att det är lite coolt! En 14 åring tar reda på namn när en väl etablerad affär inte fixar det.
              Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

              Kommentar

              • Nyllet90
                Användare
                • October 2004
                • 1133

                #8
                NIklas, det tänkte jag inte på. Men det är kul o sätta dit affärer över mail också!
                Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                Kommentar

                • Fredrik H.
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1884

                  #9
                  Nej det var inte överdrivet taskigt. Jag är rädd att det inte kommer att hjälpa tyvärr eftersom flera med just samma uppfattning som du (och jag med för den delen) har påpekat exakt samma hur länge som helst.

                  Här i Skåne har vi ett antal bra butiker och ägarna till dessa är i regel väldigt kunniga. Vissa har hållt på så länge att fiskarna som de dagligen säljer har bytt namn 4-5 gånger sedan de öppnade butiken. Personligen kan jag inte förstå varför de inte håller sig uppdaterade men det behöver inte nödvändigt vis vara något fel på personalens kompetens beträffande övrigt. Hur som helst så vill jag inte försvara dem utan jag håller med dig.
                  Fredrik H.
                  Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                  www.cichlidgallery.org
                  www.tropheini.com

                  Kommentar

                  • Nyllet90
                    Användare
                    • October 2004
                    • 1133

                    #10
                    Tack.. Skönt med någon som håller med. Men jag frågade affären ifråga om dom hade malawi cilkider, men dom sa nää. Dom verkar aldrig ha haft det över huvud taget. Är malawi olönsamt eller? Vad är det för fel på dagens akvarieaffärer?
                    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                    Kommentar

                    • Kalle-Maja
                      Användare
                      • December 2004
                      • 1324

                      #11
                      14 år! Va modig du är. När jag var i din ålder slulle jag inte vågat ge mig in i ett sånt här forum med hull och hår så som du gjort. Bra jobbat!

                      Vad det gäller akvarieaffärer är det himla olika. Dom flesta är nog djuraffärer där marsvin, kattsand och neontetror är ungefär samma sak, d v s pengar. På söder i stockholm har vi nu en rolig ny affär som är en helt seriös snubbe. Undrar hur det går?

                      Kommentar

                      • sundelin
                        Användare
                        • October 2003
                        • 234

                        #12
                        Visst har jag varit in på min lokala shop och hittat fiskar som dom inte vet vad det är, men då har dom alltid tagit sig tid att kolla i böcker frågat kunniga kunder och till slut hittat ett namn!

                        Kommentar

                        • endymion

                          #13
                          ..... då ska ni in på forum med fler i 14-årsåldern som ex vissa motocrossforum. Där snackar vi personangrepp, idiotförklaring, falska fakta(från s.k. experter) mm. Då är det här forumet väldigt snällt. Ja ja hoppas man inte drar igång nått nu .... =)
                          Å föresten för dom som inte vet vad Noob(lr nOObiga) är .... Noob=Newbie=Nybörjare

                          Kommentar

                          • Tobbe_B
                            Användare
                            • August 2002
                            • 299

                            #14
                            haha kika på en skatesida där har ni påhopp
                            Msn:t__skate@hotmail.com
                            Zoonen:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
                            Skateboard is not a crime.
                            f.d cool men bytt användarnamn

                            Kommentar

                            • Nyllet90
                              Användare
                              • October 2004
                              • 1133

                              #15
                              Tack kalle-maja. Men det är inte så svårt på internet. Man skriver ju bara. Men jag tror nog också att det här forumet är ganska snällt. Det är mycke "kompis" liksom.. Det verkar som om alla känner alla. Iallafall när det handlar om experterna (xaphi, mr.fish, stefan, anli m.m)
                              Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                              Kommentar

                              Arbetssätt...