FÖRBA...D SMYGLÄCKA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Belgarath
    Användare
    • February 2005
    • 584

    FÖRBA...D SMYGLÄCKA

    Startade upp mitt "nya" (läs beggat) 310 innan idag och för en timme sen ca. såg jag att det helvetes skitet smygläcker , så det var bara till och tömma ut burken på allt i ett huj. Nu undrar jag hur jag ska gå tillväga för att reparera det satans skitet. Vet ju att silikon inte fäster på silikon, så måste jag ta bort all silikon i så fall (vet ej var läckan är så vattnet kan ju "krypa" omkring inne i alluminiumramen"? Och hur får jag bort silikonen, om jag nu ska "limma" om hela karet hur ska jag då gå tillväga (i vilken ände ska jag börja t.ex.), måste man hålla glaset i "press under torkningen etc etc etc ... snälla ni akvariegurus HELP ME !

    Ps. Ber ödmjukast om ursäkt för mina svordomar, hoppas ni har överseende med det men just nu är jag jäkligt pissed Ds.
  • robin_bockman
    Användare
    • January 2005
    • 90

    #2
    Ja jäklar vad trist, vad sa säljaren, gick han i god för att det skulle vara tätt?

    Ring och gnäll lite i alla fall, som säljare så skulle jag sänka priset om det kar jag hade sålt visade sig läcka...

    Jag vet faktiskt inte om man måste börja från grunden med ett alu-kar, jag gissar att det räcker med att avlägsna fogarna på insidan och dra på nya, i sånna fall så är det bara att köpa ett 20pack rackblad och börja skära...

    Tips!

    Köp rakblad med skäryta på 1 sida, det gör ont och sätta ett rackblad genom nageln

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av robin_bockman

      Tips!
      Köp rakblad med skäryta på 1 sida, det gör ont och sätta ett rackblad genom nageln
      Finns bra system med hållare för rakblad (färg/fönsterskrapor typ) i järnhandeln.
      Anders L

      Kommentar

      • ZakatH
        Användare
        • April 2004
        • 313

        #4
        Ta bort allt invändigt silikon å foga om. Va nyligen med om samma sak som du, fast med helglas kar. Inte det minsta kul nej...

        Kommentar

        • Belgarath
          Användare
          • February 2005
          • 584

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av robin_bockman

          Ja jäklar vad trist, vad sa säljaren, gick han i god för att det skulle vara tätt?

          Ring och gnäll lite i alla fall, som säljare så skulle jag sänka priset om det kar jag hade sålt visade sig läcka...
          Visst skulle det vara tätt, så jag ska ringa och som du säger gnälla
          vad sen han säger, tycker eller tänker får jag se.

          I övrigt får jag tacka för tipsen...som vanligt är detta ställe en idebank av sällan skådat slag

          Kommentar

          • Belgarath
            Användare
            • February 2005
            • 584

            #6
            Hur är det sen..man ska tvätta av fogarna med aceton innan man limmar om eller ?? Har för mig att jag sett det i en annan tråd.

            Kommentar

            • robin_bockman
              Användare
              • January 2005
              • 90

              #7
              Stämmer, först så tar du bort all silikon mekanisk, det går åt ett GÄNG rakblad....

              Kommentar

              • Belgarath
                Användare
                • February 2005
                • 584

                #8
                Ok, tack för hjälpen

                Kommentar

                Arbetssätt...