Erfarenheter av "Aqua rock" bakgrunder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    #16
    moori, du kan väl ta lite kort på hur den är tex tjocklek o så samt hur mycket den går ut el in på sina största ställen. klart bra pris. hoppas den blir lika snygg i verkligenheten.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #17
      Tjockleken på själva materialet i bakgrunden är inte mer än ca 2cm. Den är väldigt tunn och det problem som den ger är om man skall ha utblåsslang fäst i den. Man kan dock avhjälpa problemet med att man sätter dit en frigolitbit som ger stöd åt slanginfästningen bakom bakgrunden.

      Bakgrunden blir klart snygg i akvariet. Jag gillade verkligen looken när jag såg den på plats i ett kar. Däremot är väl kanske någon BTN snyggare, men priset är ju ca 3ggr högre...

      Kommentar

      • Belgarath
        Användare
        • February 2005
        • 584

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av hutti

        Blåsning?varför denna misstanke?ett företag vill väl sälja eller?Ärligt talat hur mycket skummisar finns det i denna hobby?Skulle ju inte jag satsa på om jag var en luring...Nä, tror nog att det ska gå bra...
        Det tror jag oxå hutti, men ebay är ett litet rufflarplace, om man som jag har en annan mycket stor hobby (musik) så blir man snabbt luttrad ute på ebay, finns hur många luringar (som du säger) som helst. Och detta lär ju gälla även andra kategorier på grejor som säljs där. Men jag är övertygad om att moori kommer att få sin bakgrund, kollade oxå upp säljarens feedback och den såg klart bra ut (ser fram emot fina bilder både innan och efter montering).

        Kommentar

        • blackened
          Användare
          • January 2005
          • 1042

          #19
          Hur går det för dig? Har du fått någon bakgrund? =)

          Kommentar

          • aquanord
            Användare
            • January 2005
            • 373

            #20
            Nej, inte än...och här står jag redo med silikontuben i högsta hugg :-/
            Jag hoppas att den dyker upp i veckan. Det har gått ca 2 veckor sedan jag skickade över pengarna så om allt är som det ska borde bakgrunden komma i veckan. Nåt som är lite oroväckande dock är att leverantören inte svarar på mail som jag skickat efter betalningen när jag har frågat om leveranstid och om pengarna kommit fram osv.
            Det skulle iofs kunna bero på att han/hon kanske inte pratar engelska men lite dålig stil är det. Det verkar ju dock vara ett seriöst företag med många köp varje dag men man vet ju aldrig....Kommer det ingen bakgrund den här veckan blir jag orolig..... :-O
            Jag återkommer med monteringsbilder osv (om den nu kommer nångång)
            simma lungt...
            ------------------------
            www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
            Umeå akvarieförening
            ------------------------

            Kommentar

            • sskrobban

              #21
              Jag köpte en bakgrund via ebay och fick hem den efter 2v och den avr kanonsnygg. Och jag betalade in pengar i förskott, så man behöver inte bli lurad :-)

              Kommentar

              • Belgarath
                Användare
                • February 2005
                • 584

                #22
                Hur har det gått moori, har du fått din bakgrund ???

                Kommentar

                • aquanord
                  Användare
                  • January 2005
                  • 373

                  #23
                  Ok, nu är bakgrunden på plats
                  simma lungt...
                  ------------------------
                  www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
                  Umeå akvarieförening
                  ------------------------

                  Kommentar

                  Arbetssätt...