ok, är den tyst?
hoppsätt samt hur det går med mitt uv-c
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
-
jag är lite trött på att eheim kostar så mycket mer än de flesta andra märken men jag vågar inte chansa ifall det visar sej att det börjar bullra-jag vill att det ska vara knäpptyst-har ditt vatten blivit klarare? kanske för tidigt ännuTropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
är på jobbet har inte varit hemma än. jag kollade oxå på ehiem pumpar med de är ju nästan dubbelt så dyra.Kommentar
-
ja det är inte rimligt med så höga priser-ändå köper jag! lite knäppt kanske!?Tropheus Duboisi halembe, so
-
Satsa på aquabee pumparna då. Knäpptysta och med ett sju helvetes flås.Kommentar
-
det märks faktiskt redan lite skillnad, de små partiklarna som jag hade innnan är nästan helt borta. o då har jag ändå nu då sämmre pumpkapacitet än innan. jag ska stoppa i ett 802a nu efter vattenbyte. så får vi se hur det ser ut till helgen.Kommentar
-
UV-C tar död på bakterier, klumpar ihop svävalger så att filtren kan ta dessa samt tar död på en del parasiter.Kommentar
-
-
jag kör mitt Deltec UV-C 20w med en Eheim 1200 l/h pump i mitt saltvatten, och då kanske det verkliga frlödet hamnar kring 1000 l/h.
-det är ett toppen UV.Kommentar
-
jag berättade för en kompis om att jag köpt uv-c det verkar vara mera vanligt bland saltvattens_fiskare än sötvatten. deltec ska tydligen vara en kvalitets produkt. så det var kul att höra.Kommentar
-
men du johan har infusorie-problem eller? mitt vatten är grumligt en gulaktig nyans, för nåra dar sen var det mera mjölkigtTropheus Duboisi halembe, so
-
-
nu har jag beställt ett deltec uv-c 20w och det känns mycket bra!Tropheus Duboisi halembe, so
-
Kommentar