fys*tan vilket långt kar off topic men en polare har oxå salt kar men har har massa röda alger tror de heter kalkalger men du har mer gröna, är det olika hur man vill ha el blir det olika bara av sig själv?
hoppsätt samt hur det går med mitt uv-c
Kollaps
X
-
-
Det är röda, rosa och lila.. Det är kameran som strular.. Har "bra" belysning och kameran fixar inte det.Mvh
Petter
Nu med ett 3 meters revakvariumKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av petrol
Det är röda, rosa och lila.. Det är kameran som strular.. Har "bra" belysning och kameran fixar inte det.http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ironic
citat:Ursprungligen skickat av petrol
Det är röda, rosa och lila.. Det är kameran som strular.. Har "bra" belysning och kameran fixar inte det.Mvh
Petter
-
Hi!
Hittade följande på nätet
ITEM NO. WATTS Max Size Gallons
Max GPH
Aquarium/Pond Algae/Parasite Length/Dia Inlet/Outlet
269-SSUV14 14 watt 120/1200 360/90 22" / 2 3/8" 1"/1"
269-SSUV25 25 watt 350/3500 720/180 27" / 2 3/8" 1"/1"
269-SSUV40 40 watt 800/8000 1400/360 42" / 2 3/8" 1.5"/1.
cvKommentar
-
måset bara "skryta" lite, är så himla glad att äntligen fått klart vatten igen. det har varit grumligt nu i ett par månader o ett tag känndes det som att det var inte värt det att ha kvar om det skulle vara så här grumligt hela tiden. varför det var det vet jag inte. men nu är det kristall klart. är så super nöjd.Kommentar
-
-
hur har du monterat din uv-c enhet? och vilket flöde har din pump?Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
jag har monterat den på utflödes "slangen" på filtret(asså från lådan på ytterfilt till in på uvc) på in delen på uvc"tuben" o sen ut flödet på uvc"tuben" till slangen som går till strilröret. flödet på mitt ehiem ligger runt 1100/h har jag för mig.
ett tips är ha en bit slang hemma det kommmer du nog behöva när du ska koppla från filter till uvc. sen är det bara att ta gammla slangen. den som du haft i sen tidigare o sätta på ut delen på uvc.Kommentar
-
tack-så du har oxå ett ytterfilter som jag då, det står att det rekommenderade flödet till 20w uv-c är 1000l/h så det är ju perfekt för det är det på mitt eheim, sen läste jag att det är viktigt att fylla själva enheten på rätt sätt som att vattnet först fylls i botten,gör man tvärtom så skapas en luftficka i botten (vid inloppet) och då exponeras "the quartz sleeve" och det gör filtret odugligt! jaja,det går nog bra hoppas jag! Hur lång tid tog din leverans?Tropheus Duboisi halembe, so
-
-
en vecka låter ändå ganska rimligt tycker jag,eventuellt ringer jag i början av veckanTropheus Duboisi halembe, so
-
citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren
jag har monterat den på utflödes "slangen" på filtret(asså från lådan på ytterfilt till in på uvc) på in delen på uvc"tuben" o sen ut flödet på uvc"tuben" till slangen som går till strilröret. flödet på mitt ehiem ligger runt 1100/h har jag för mig.
ett tips är ha en bit slang hemma det kommmer du nog behöva när du ska koppla från filter till uvc. sen är det bara att ta gammla slangen. den som du haft i sen tidigare o sätta på ut delen på uvc.Mvh
Petter
-
alla har hittils sagt att man ska koppla det på utblåset, o det har jag gjort. nu blir jag konfunderad, ska det var på insuget?Kommentar
-
Självklart skall uv-c enheten sitta efter filtret så att glaset/kvartsen inte bil smutsig och hindrar uvstrålningen.
(Parasitfabrik i ytterfiltret)Kommentar
Kommentar