If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
fys*tan vilket långt kar off topic men en polare har oxå salt kar men har har massa röda alger tror de heter kalkalger men du har mer gröna, är det olika hur man vill ha el blir det olika bara av sig själv?
Det är röda, rosa och lila.. Det är kameran som strular.. Har "bra" belysning och kameran fixar inte det.
Ett fett saltvatten (det är väll 3m) men ingen digital kamera? märkligt.
Mmm.. Jag hade hoppats på att någon skulle ha med sig en kamera när jag hade "salt träff" i lördags (som jag skrev i första länken). Jag är totalt ointresserad av fotografering.. iannat fall hade jag "nog" skaffat en skysst kamera.
måset bara "skryta" lite, är så himla glad att äntligen fått klart vatten igen. det har varit grumligt nu i ett par månader o ett tag känndes det som att det var inte värt det att ha kvar om det skulle vara så här grumligt hela tiden. varför det var det vet jag inte. men nu är det kristall klart. är så super nöjd.
jag har monterat den på utflödes "slangen" på filtret(asså från lådan på ytterfilt till in på uvc) på in delen på uvc"tuben" o sen ut flödet på uvc"tuben" till slangen som går till strilröret. flödet på mitt ehiem ligger runt 1100/h har jag för mig.
ett tips är ha en bit slang hemma det kommmer du nog behöva när du ska koppla från filter till uvc. sen är det bara att ta gammla slangen. den som du haft i sen tidigare o sätta på ut delen på uvc.
tack-så du har oxå ett ytterfilter som jag då, det står att det rekommenderade flödet till 20w uv-c är 1000l/h så det är ju perfekt för det är det på mitt eheim, sen läste jag att det är viktigt att fylla själva enheten på rätt sätt som att vattnet först fylls i botten,gör man tvärtom så skapas en luftficka i botten (vid inloppet) och då exponeras "the quartz sleeve" och det gör filtret odugligt! jaja,det går nog bra hoppas jag! Hur lång tid tog din leverans?
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
jag har monterat den på utflödes "slangen" på filtret(asså från lådan på ytterfilt till in på uvc) på in delen på uvc"tuben" o sen ut flödet på uvc"tuben" till slangen som går till strilröret. flödet på mitt ehiem ligger runt 1100/h har jag för mig.
ett tips är ha en bit slang hemma det kommmer du nog behöva när du ska koppla från filter till uvc. sen är det bara att ta gammla slangen. den som du haft i sen tidigare o sätta på ut delen på uvc.
Blir lite förvirrad av till och från UVt. Är lite trött nu. Det bästa är att montera uvt innan ytterfiltret, i annat fall så kan där vara en liten parasitfabrik i filtret. Visserligen dödar UVt parasiterna men om man dödar dem innan filtret så fungerar det ännu bättre. Men det är kanske så du gjort?
Kommentar