Johan - du fick lägre flöde när du anslöt UV-C enheten. Har den slanganslutning med "3 steg" för att passa typ 16-19-22 slang? Själv har jag Fluval 404 och kapade bort 16mm biten i anvisningen för att behålla flödet.
hoppsätt samt hur det går med mitt uv-c
Kollaps
X
-
-
Ok, men hur som helst är det nog inte dumt att sätta en lite kraftigare pump istället för den du har idag...
Ska bli spännande att höra hur det går med grumligheten...
Kommentar
-
jag kan ju ha kvar kanske den jag har o stoppa i en 802 powerhead så får vi se hur det går, den som är i nu kan jag reglera hastighet på. kommer inte ihåg om man kan det på 802an.Kommentar
-
Låter bra...man kan ändra flödeshastigheten på 802:an...
Ska du ha bägge bakom filtret kan du ju alltid sätta en slangbit på pumpen istället för den böjda slangen...Kommentar
-
ja de kanske är bättre bara den inte blir böjd neråt så den pumpar mot gruset. de brukar sällan säljas raka utan ligger ju ihop rullad.Kommentar
-
-
När du gör "öppningen" i filtermattan så gör du den i den vinkel du vill det ska spruta och kapar slangen precis när den tittar fram, filtret är såpass starkt att det håller slangen på plats...Kommentar
-
men forfarande är min fråga, kan man ha en ganska klen pump till uvc filtret? jag kör bara med dränkbara pumpar som eheim och dom vill jag inte koppla till nått annat så min tanke är att koppla uvc filtret till en extern pump som eheims ytterfilterpumparTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
hehe! jag har m.auratus! faktum är att jag läste i en akvariebok nu på bokrean om denna art och det stog följande "-En långsmal art som simmar mycket fort och gillar turbulent vatten, dessutom ofördragsam mot det mesta!" Vad ska man säga!?Tropheus Duboisi halembe, so
-
citat:Ursprungligen skickat av ZakatH
Vad har du för fisk i karet?
specmats
vad jag förstått så är det bara bättre om pumpen inte flåsar genom vattnet i uvc utan det ska ge bättre resultat om det långsamt går genom.
johanssonsan
kan du utveckla. fattade noll av det där
jag tog sån slang som jag har till yttelfiltret o koplade den på ytterfiltret. som sagt tyvärr är jag inte 100 nöjd med placeringen på tuben men det går inte bättre än vad jag gjort nu, kanske kommer på något smartare längre fram. hade karet stått i en akvarielokal så hade man kunnat göra anorlunda men nu är det hemma. o det sak ff se snyggt ut.
Kommentar
-
just att vattnet ska passera långsamt har jag oxå hört och jag ska ha en pump som enbart har till uppgift att pumpa uvc filtret, läste att om man väljer en ytterpump så duger endast eheim-läste detta på infon om uvc på akvarielagunens sidaTropheus Duboisi halembe, so
-
jag är lite tveksam till för mej okända pumpfabrikat, kör enbart med eheim, har även en tunzeTropheus Duboisi halembe, so
-
Kommentar