Liten pump, stort problem...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    Liten pump, stort problem...

    En liten 3-watts luftpump ställde till det för mig idag. Den orsakade 14 timmars totalt strömavbrott i min lokal. Inga pumpar, inget ljus på 14 timmar. Nu vid matningsdags (runt 20:00) satte jag hjärtat i halsgropen när det var becksvart och dödstyst i min annars så livfulla lokal. Jag testade mig fram och efter en sådär 7 proppar visade det sig att den lilla sk*tpumpen måste ha flippat ur totalt. Belastade med massa mer watt efter jag kom på det utan problem...

    Så kan det gå. Det lustiga är att inte en enda fisk dog i något av de 25 karen! Som tur är överbelastar jag inte och då det ju var kolmörkt så de fick sig en rejäl natts sömn och gjorde bevisligen inte åt speciellt mycket syre.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Nyllet90
    Användare
    • October 2004
    • 1133

    #2
    Ojdå.. gud sicken tur att inga firrar dog. Vet du hur många firrar du har sammanlagt?
    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

      #3
      Har aldrig räknat. Så jääätttemånga är det inte. Kanske 400-500 med yngel eller så.
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

        #4
        Tråkigt tråkigt!! har du några ytterfilter som stått stilla de där 14 timmarna? Anledningen till att jag frågar är att mitt kommande avbrott på 4-5 h ter sig rätt så lugnt i jämförelse. Ytterfilter är väl känsligare eftersom median inte ligger i karet?.

        14 h är rätt mycket, kunde gått illa det där, skönt att det verkar ha gått bra!


        Mvh Jari

        Kommentar

        • mpimbwe
          Användare
          • December 2004
          • 170

          #5
          Välkommen till klubben.. =) Hade strömavbrott pga överbelastning förra veckan.. dock "bara" 6h, men då har jag lite mer fisk i varje kar än dig Viktor =).... menmen även då gick allt bra. Nu har ja fixat med elektriker så nu ska de delas upp på fler säkringar.
          /Andreas (Karlstad)

          Under uppbyggnad:
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=353092

          (1000L, 840L, 2*720L, 2*540L, 3*375L, 240L, 3*222L, 2*200L, 9*180L, 2*105L, 9*54L)

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

            #6
            citat:Ursprungligen skickat av jarinen

            Tråkigt tråkigt!! har du några ytterfilter som stått stilla de där 14 timmarna?
            Nej, jag använder inte ytterfilter. Det ger mig lite dåliga vibbar att ha vatten utanför karet [:0]
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            Arbetssätt...