sandciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ralp
    Användare
    • November 2004
    • 70

    #46
    Tack Cutekid.

    Jag var hos jultomten i akvarielagret idag. Jag fegade. Det blev "bara" ett Kina-kar. 90b*42d*46h med 165 liter och en BTN RockyJuwel. Christer kom med bra förslag hur jag skulle kunna fixa täckglas på ett snyggt sätt. Nu blir det väl inga Leptosoma? Rök chansen att ha C.pleurospillus också nu?

    Tacksam för synpunkter. Hejhopp. ralp

    Kommentar

    • Belgarath
      Användare
      • February 2005
      • 584

      #47
      Tja, enligt Zoopet bör karet vara (minst) 110 långt/200 liter för att hålla C.Pleurospillus..

      Kommentar

      • Gwendly
        Användare
        • December 2003
        • 374

        #48
        citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

        Jag skulle hellre satsa på de vanliga leptosoman än jumbon som växer ur ditt kar. Nigripinnisen blir också rätt biffig så jag skulle nog ha satsat på leptosomorna.

        Mvh
        dessutom ar jumbo cyps otroligt elaka!

        Kommentar

        • ralp
          Användare
          • November 2004
          • 70

          #49
          stop - jag har aldrig pratad om jumbon

          Kommentar

          • Belgarath
            Användare
            • February 2005
            • 584

            #50
            Och vilken sand ska man nu använda till ett kar med snäckisar och sandlekare..så fin som möjligt eller? Är ju inte kul om pumpar och grejor kletar igen om man har för fin sand, men man kan ju inte ha grov i heller eftersom dom ska böka omkring på botten.

            Kommentar

            • ralp
              Användare
              • November 2004
              • 70

              #51
              Jo, fin sand. Jag har "Brobysand" från byggvaruhandeln. Funkar fint för mina multisarna och med min filter. De gräver stora vallar och bygga om i karet precis som de vill. Blästersand från Biltema använder också många eller "fågelsand" från zoohandeln.

              Hejhopp. ralp

              Kommentar

              • Belgarath
                Användare
                • February 2005
                • 584

                #52
                Ok..var väl en dum fråga eftersom svaret var givet på förhand , men bättre fråga en gång för mycket....

                Kommentar

                • CosmicWeed

                  #53
                  Om ni vill ha lite bild inspiration så kolla in här: http://www.cichlids.dk/apps/forum/th...ID=30924#31349

                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  Arbetssätt...