Akvariet I Våg...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Belgarath
    Användare
    • February 2005
    • 584

Akvariet I Våg...

Har precis köpt ett nytt kar (var och hämtade det igår), inte drömbaljan men efter moget övervägande kom jag (läs vi, dvs tanten fick stort utrymme i tyckandet haha) fram till att vi har inte plats till ett 600/720...så det fick bli ett hyfsat billigt 310 istället. Nu hade säljaren leccablock/MDF-skiva som ställning och det är ju ok men jag håller på att få spader här hemma nu, får inte skiten i våg. Får jag till det på ena hållet ballar det ur på andra (det är diagonalen som spökar), det är inte jättemycket det slår på men man vill ju få till det "tipp-topp". Så jag undrar om någon har ett bra tips på hur jag ska få till det + vad använder ni "akvariegurus" som "vågmästare" dvs vad har ni att staga upp med när ni "vågar".

Tack på förhand
  • shcolsson
    Användare
    • January 2005
    • 256

Lägg tunn plåt eller dylikt mellan lecablocken och MDF-skivan till du får det i våg.
    Experience is something you get right after you need it.

Kommentar

• Belgarath
      Användare
      • February 2005
      • 584

Tackar..det kan ju var värt att testa

Kommentar

• jannemannen
        Användare
        • July 2004
        • 306

Jag använde "hålplattor" när jag justerade in min Leca-bänk ! Kolla på www.biltema.se och sök på artnr: 20-512 ! Dom finns i en mängd olika storlekar, och flera olika tjocklekar... Billiga dessutom !

Mvh/Janne
        Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

Kommentar

• Belgarath
          Användare
          • February 2005
          • 584

Tack Janne !! mkt bra ide, tyvärr har inte Biltema öppnat upp sin shop i Malmö ännu och Helsingborg blir för långt att köra...men om inte annat kan man ju alltid skicka efter plattorna.

Kommentar

• jannemannen
            Användare
            • July 2004
            • 306

Belgarath ! Jag tror nog att sådana där hålplattor finns lite varstans ! Spring in på ngt byggvaruhus bara !

Mvh/Janne
            Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

Kommentar

• jordätaren
              Användare
              • February 2005
              • 51

jag la en 10mm plywood skiva på golvet sen tog jag sex lecablock och staplade i tre staplar med två på varje sen tog jag en 12mm plywood skiva och la uppe på blocken sen tog jag en 10mm tjock frigolitskiva och sen ställde jag mitt 540lit kar uppe på det, håller perfekt och det blir helt jämt.
              Rasmus Ljungqvist
              540lit sydamerikaner
              54lit yngelkar

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oi...us Akvariesida

Kommentar

• Belgarath
                Användare
                • February 2005
                • 584

citat:Ursprungligen skickat av jannemannen

Belgarath ! Jag tror nog att sådana där hålplattor finns lite varstans ! Spring in på ngt byggvaruhus bara !

Mvh/Janne
                Yup, kom att tänka på det när jag redan svarat på ditt inlägg.

citat:Ursprungligen skickat av jordätaren

jag la en 10mm plywood skiva på golvet sen tog jag sex lecablock och staplade i tre staplar med två på varje sen tog jag en 12mm plywood skiva och la uppe på blocken sen tog jag en 10mm tjock frigolitskiva och sen ställde jag mitt 540lit kar uppe på det, håller perfekt och det blir helt jämt.
                Har gjort likadant, men golvet i kåken är inte helt jämt (jäkla fuskbygge hehe)..därför får jag det inte i våg på stört.

Kommentar

• Nyllet90
                  Användare
                  • October 2004
                  • 1133

Men skulle det inte vara lätare i bara lägga träpallar på golvet o sen bara läga leca på det.. då blir ju allt jämnt o fint!
                  Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• ebbe_20
                    Användare
                    • February 2005
                    • 283

vilken osis satte upp mitt kar igår kväll med lecka block och mdf skiva och fick de spick rakt med en gång :-)
                    MVh
                    Ebbe

Kommentar

• Belgarath
                      Användare
                      • February 2005
                      • 584

Grrrrrr.......

Kommentar

Arbetssätt...